شنبه 29 اردیبهشت 1403

هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی

سازمان هواشناسی کشور چندین وضعیت هشدار قرمز در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل و طوفان در چند استان کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، درباره بارش باران‌های سیل‌آسا، تندباد لحظه‌ای، طوفان و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی برای برخی مناطق از سیلابی شدن رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی گسترده، برخورد صاعقه و اختلال در سفرهای بین‌شهری خبر داد. سازمان هواشناسی کشور چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد.

بیشتر بخوانید: آماده‌باش در کشور | مردم این استان‌ها هشدارها را جدی بگیرند + اسامی

با توجه به هشدارهای مهم هواشناسی، نیروهای امداد و نجات به حالت آماده‌باش درآمدند.

آخرین اخبار در خصوص پیش‌بینی‌های آب و هوا و هشدارهای سازمان هواشناسی کشور را در عرشه آنلاین بخوانید.

هشدار زرد هواشناسی به این استان‌ها

سازمان هواشناسی امروز سه شنبه با پیش بینی وزش باد و گردوخاک، برای شرق و جنوب شرق کشور هشدار صادر کرده است.

امروز برای جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و گردوغبار، هشدار نارنجی و برای شرق کرمان و غرب سیستان و بلوچستان نیز هشدار زرد صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سه شنبه تا اواخر هفته در نوار شرقی به ویژه در منطقه (زابل) و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد گاهی گردوخاک پیش بینی می شود در سایر مناطق جوی آرام و پایدار همراه با هوای گرم تابستانی مستقر می باشد. بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست بعد از ظهر و اوایل شب جمعه در ارتفاعات واقع در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می رود شنبه در مناطقی از آذربایجان غربی آذربایجان شرقی اردبیل شمال کردستان و زنجان ارتفاعات البرز در گیلان و مازندران افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد و رعدوبرق پیش بینی می شود. طی سه روز آینده شرق دریای عمان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مرکز و شرق خلیج فارس مواج می باشد.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی 2
هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی 3