سه‌شنبه 17 مهر 1403

هشدار درباره وخامت حال سه اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار درباره وخامت حال سه اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان

تهران - ایرنا - هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین درباره وخامت حال سه اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان در زندان های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قدری ابوبکر رئیس این هیات مسئولیت جان و سلامت اسیران نضال ابو عاهور، عماد ابو رموز و عمر عرابی را که هر 3 به سرطان مبتلا هستند، متوجه رژیم صهیونیستی دانست و گفت سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی سیاست اهمال پزشکی را در حق آنان در پیش گرفته است.

وی عنوان کرد که اسیر ابو عاهور علاوه بر ابتلا به سرطان، با مشکل کلیه هم مواجه شده و همین مساله وضعیت او را به شدت خطرناک کرده است.

ابو رموز نیز هفته گذشته مشخص شد که به بیماری سرطان مبتلا است.

وی از سال 2004 در بند اسارت است و به 25 سال حبس محکوم شده است و هم اکنون در زندان عوفر نگهداری می شود و وضعیت نامناسبی دارد.

آخرین اسیری که در نتیجه سیاست اهمال پزشکی سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اسیر کمال ابو وعر بود که او نیز به سرطان مبتلا بود و 10 نوامبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این اسیر فلسطینی از سال 2003 در بند اسارت بود و به 6 مرتبه حبس ابد و 50 سال زندان محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که هم اکنون حدود 4300 فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که به گفته منابع حقوقی و پزشکی، نزدیک به 700 نفر از آنان بیمار هستند و باید هرچه سریع تر تحت درمان قرار گیرند. ده ها نفر از این اسرا به بیماری سرطان مبتلا هستند.

فلسطینی‌های اسیر در بدترین شرایط در بازداشتگاه های اسراییل نگهداری شده و بارها مقام‌های فلسطینی نسبت به عدم رسیدگی بهداشتی، نبود امکانات پزشکی و سرنوشت این افراد هشدار داده و از آن به عنوان مرگ خاموش نام می‌برند.

برخی از خانواده‌های اسرای فلسطینی نیز با اشاره به آزادی زندانیان اسراییلی به دلیل گسترش کرونا و نگهداری اسرای فلسطینی و اجازه ندادن مقام‌های اسراییلی برای ارسال وسایل بهداشتی مورد نیاز آنان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی سازمان‌ها و مجامع بین المللی شده بودند.

بر اساس گزارش‌های موجود تاکنون 69 اسیر فلسطینی به دلیل کوتاهی در ارایه امکانات پزشکی و درمانی از سال 1967 در زندان‌های اسراییل به شهادت رسیده‌اند که از آن به عنوان مرگ تدریجی این اسرا نام می‌برند.

سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطینی در آخرین آمارهای خود به مناسبت 17 آوریل (29 فروردین) روز اسیر فلسطینی شمار این افراد را 6 هزار و 500 نفر اعلام کرد که 57 نفر از آنان زن و 300 نفر کودک هستند و بیش از 500 نفر از آنان نیز بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

13 نفر از اسرا نیز نماینده منتخب مردم در مجلس فلسطین هستند که از سوی نظامیان این رژیم بازداشت شده و همه این افراد در 22 زندان در فلسطین اشغالی نگهداری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*