پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هشدار هواشناسی درباره وزش باد؛ کشاورزان از سم‌پاشی اجتناب کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی درباره وزش باد؛ کشاورزان از سم‌پاشی اجتناب کنند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارها را جدی بگیرند.

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می شود که در زمان وزش باد و بارندگی از سم پاشی اجتناب کنند و زنبورداران استان ایلام کندوها را به مناطق مرتفع و خنک انتقال دهند.

رفیعی می گوید: با توجه به وزش باد شدید به گلخانه داران استان تهران توصیه می شود که نسبت به استحکام سازه و پوشش گلخانه ها و بسته بودن درب و پنجره اطمینان حاصل کنند.

براساس پایش هواشناسی کشاورزی، از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور 158.6 میلی متر، مدت مشابه سال قبل 138 میلی متر و دوره نرمال بلندمدت 216.6 میلی متر است که این امر افزایش 21.2 درصد نسبت به سال قبل و کاهش 26.8 درصد نسبت به دوره نرمال نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، روز یکشنبه در غالب مناطق کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت و از اواخر وقت امشب در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، شمال همدان، مرکزی، ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در نوار شمالی و چهارشنبه شمال غرب و شمال شرق بارش انتظار می رود، همچنین در نقاطی از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و جنوب اصفهان گرد و خاک خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی