چهارشنبه 18 مهر 1403

هفت فعالیت کشاورزی متاثر از کرونا محسوب می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هفت فعالیت کشاورزی متاثر از کرونا محسوب می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد: براساس دستورالعمل جدید معاونت اقتصادی رییس جمهوری هفت گروه از فعالیت‌های بخش کشاورزی جزو واحدهای آسیب دیده و متاثر از کرونا محسوب شد.

نوربخش حاتمی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: این رسته‌ها شامل واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات و مراکز عرضه و تولید گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی است.

وی افزود: مرجع تشخیص و برآورد خسارت واحدهای فعال در این زمینه، سازمان جهاد کشاورزی استان خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: حمایت‌های پیش بینی شده دولت در راستای جبران خسارت‌های وارده به واحدهای تولیدی و خدماتی متاثر از کرونا، صرفا مشمول بخش‌های غیردولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

حاتمی، از صاحبان کسب و کارهای فوق الذکر درخواست کرد برای ثبت نام و طی مراحل لازم به سامانه کارا مراجعه کنند.

در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 125 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

این استان با بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 141 هزار و 591 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 56 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 564 نفر رسید. کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اظهارداشت: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی 2 هزار و 80 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 412 مورد بستری و هزار و 668 (80 درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در کشور به 141 هزار و 591 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*