چهارشنبه 13 تیر 1403

همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار برگزار می‌شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار خبر داد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری (کاداستر) در بستر توسعه پایدار، گفت: این همایش روز چهارشنبه 13 تیرماه در 3 محور «حدنگاری چالش‌ها و فرصت‌ها»، «حدنگاری و توسعه‌پایدار» و «محور حدنگاری و فناوری نوین» با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه قوه قضائیه، دانشگاه‌های تربیت مدرس، علامه طباطبایی، تهران، شهید بهشتی و... سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مدت یک روز در سالن همایش‌های شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت در خصوص هویت دار کردن و تعیین تکلیف اراضی و املاک، حمایت از انفال، اراضی کشاورزی و تولید و اهمیت موضوع حدنگار و نقش آن در حکمرانی مطلوب در موضوعات اقتصادی، مالی، قضائی و حقوقی، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور و مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها، مراجع علمی، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی اراضی و املاک در جهت هم افزایی و ارتباط بین دستگاهی اقدام به برگزاری همایش ملی حدنگاری در بستر توسعه پایدار نموده که نتایج آن می‌تواند به آگاهی بخشی آحاد جامعه و نهایتاً اجرای کامل و به موقع حدنگاری منجر شود.

بابایی از مزایای اجرای حدنگاری کاهش دعاوی ملکی و زمین، کاهش اطاله دادرسی، افزایش کارایی اقتصادی، مدیریت و نظارت بر بازار زمین و نقل و انتقال، مدیریت بحران، کاهش بروکراسی اداری، قضائی زمینه ساز مطالعات پایه‌ای و ارزیابی طرح‌های مرتبط با زمین، شناسایی نوع مالکیت و کاربری املاک و اراضی، مدیریت بهینه پهنه‌های اراضی شهری، روستایی، کشاورزی، منابع طبیعی، آمایش سرزمین، حفاظت از محیط زیست، ایجاد زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، حقوقی و... را برشمرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدنگاری ابزاری برای رشد اجتماعی و اقتصادی در راستای توسعه پایدار سرزمینی بوده و باعث امنیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و قضائی در جامعه می‌شود.