چهارشنبه 18 مهر 1403

همدلی مردم در رزمایش کمک مومنانه لبیک به ندای رهبری است / نوع دوستی ملت ایران در زمان کرونا، نقطه عطفی در تاریخ بشر شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
همدلی مردم در رزمایش کمک مومنانه لبیک به ندای رهبری است / نوع دوستی ملت ایران در زمان کرونا، نقطه عطفی در تاریخ بشر شد

همزمان با آغاز دومین دوره توزیع سراسری کمک های مومنانه در سراسر کشور استقبال ورزشکاران؛ چهرهای مشهور و سیاسی در کنار مردم قدرت مضاعفی به این رزمایش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه و لبیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرمان ولی‌فقیه برای دست‌گیری از نیازمندان در ماه رمضان و راه‌اندازی پویش «کمک مومنانه» برخی از چهره‌های مشهور عرصه‌های مختلف نیز در کنار مردم به این پویش پیوستند تا ادای دینی به مردم کشورشان کرده باشند. با این عمل می توان نمره قابل قبولی به ملت ایران داد، چرا که ثابت کردند با فرهنگ ایرانی اسلامی خود، نه تنها در مواقع بحرانبرخلاف مدعیان پیشرفت و تمدن دست به غارت فروشگاه ها نمی زنند، بلکه با مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، خوش می درخشند.

همدلی مردم در رزمایش کمک مومنانه لبیک به ندای رهبری است

آرین غلامی استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه و همچنین اقدامات ارزشمند بسیج و سپاه در لبیک به توصیه‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: کمک‌هایی که در حال حاضر از سوی سپاه و بسیج در قالب رزمایش کمک مومنانه در حال انجام است، بسیار شایسته و مطلوب است. وی افزود: در این رزمایش هم سپاه همگام و همراه با مردم است و هم با اقداماتی که انجام می‌دهد از مشکلات اقتصادی این ایام، می‌کاهد. استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار ارزشمندی است که پیرو منویات رهبری، کمک مومنانه ترویج و گسترش پیدا کند و همچنان که می‌بینیم خیلی از مردم جامعه و خیلی از نهادها و تشکل‌ها در کنار سپاه و بسیج پای کار آمده‌اند. غلامی ادامه داد: این حضور حداکثری و مشارکت جانانه، نشان می‌دهد که داریم این فرهنگ را در میان مردم جا می‌اندازیم که باید در سختی‌ها، دست همدیگر را گرفت و اینکه دیگر شاهد سوء استفاده از احتکارکنندگان در شرایطی این چنینی نباشیم. وی تصریح کرد: حضور مردم در این رزمایش بسیار ارزشمند است و بنده هم در این رزمایش شرکت کردم و هم به لحاظ کمک مالی و هم جمع‌آوری، توزیع و بسته بندی بسته‌ها، کمک کردم تا بتوانم به سهم خودم یک باری را از دوش مردم در این شرایط سخت برداریم. استادبزرگ و قهرمان مازندرانی شطرنج دنیا اظهار کرد: برای گسترش این مهربانی‌ها در جامعه باید همیشه یک عده‌ای پای کار بیایند و ایثارها را به مردم نشان دهند و کم کم با فرهنگ سازی که ایجاد می‌شود، این مهربانی در جامعه تکثیر می‌شود. غلامی در پایان از تمامی آحاد و اقشار مردم به ویژه ورزشکاران مازندرانی خواست تا در این روزهای کرونایی، با مشارکت در رزمایش کمک مومنانه و انجام کارهای جهادی، کمک مالی و یا حضور میدانی، به فرهنگ سازی بیشتر کمک مومنانه و پیوستن مردم به این پویش، کمک کنند.

ورزشکاران در جوانمردی باید الگوی جامعه باشند

احسان لشکری قهرمان سابق تیم ملی کشتی در گفت‌وگو با  صبح‌قزوین؛ با اشاره به میهمان‌نوازی و بزرگ منشی مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ایثار و گذشت را زمانی دیدم که به همراه دوستانم به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودیم. وی افزود: مردم استان سیستان و بلوچستان که ما را به خانه‌ی خود دعوت کرده بودند برای تهیه‌ی غذا، وسایل خانه‌ی خود را فروخته و با پول آن گوسفندی خریده بودند تا از گوشت آن برای ما غذا طبخ کنند. قهرمان سابق تیم ملی کشتی اذعان کرد: استقبال گرم و کار آن مرد در آن روز با توجه به مشکلاتی که برای آن منطقه به وجود آمده بود، همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار داد. وی درباره اجرای رزمایش کمک مومنانه و طرح مواسات ابراز کرد: اگر بخواهم مواسات را معنا کنم از حضرت علی (ع) که ارادت خاصی به ایشان دارم یاد می‌کنم؛ چراکه آن امام بزرگوار نمونه‌ی بارز بخشش بودند آن هم زمانی که غذای ایشان خرما بود. این ورزشکار قزوینی درباره‌ی فعالیت خود در موسسه‌ی کمک به محرومان گفت: موسسه خادمین علی ابن ابی طالب (ع) برای کمک به محرومین سراسر کشور هر هفته و یا هر ماه در یک استان برای کمک به مردم حاضر می‌شود و خادمین این موسسه که همگی از ورزشکاران ایرانی هستند از هیچ تلاشی برای کمک به مردم کوتاهی نمی‌کنند.

با خدمت به مردم می‌توان پهلوان و قهرمان شد

وی تصریح کرد: اقدامات خیرخواهانه مردم در کمک به یکدیگر را نباید نادیده گرفت، چنانچه در بحران شیوع ویروس کرونا نیز خوش درخشیدند به طوری که می‌توان گفت مردم بجای دولت پای کار آمدند.

لشکری ادامه داد: حال که همه آحاد مردم به صورت داوطلبانه برای دستگیری از نیازمندان پای کار هستند، لازم است قهرمانان، پهلوانان و افراد معروف نیز که اعتبار خود را به لطف خدا و مردم به دست آوردند در کنار مردم قرار بگیرند. این قهرمان کشتی بیان کرد: وقتی مردم قهرمانان کشور را می‌شناسند ناخودآگاه آنها به عنوان الگو مطرح می‌شوند، پس لازم است به نسبت جایگاهی که توسط مردم به دست می‌آوردند قدرشناس باشند.

وی تصریح کرد: اگر چه الگوی خوب بودن در حرف ساده و در عمل دشوار است، اما لازم است روحیه‌ی پهلوانی و جوانمردی به مردم نشان داده شود و هر فردی می‌تواند با خدمت به دیگران پهلوان و قهرمان باشد. لشکری درباره‌ی فعالیت‌های خود در عرصه‌ی کمک به مردم عنوان کرد: زمانی که می‌توانستم به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی مشغول فعالیت شوم جایگاه خود را رها کرده و به شهر خود بازگشتم و سالن ورزشی مخروبه و قدیمی استان را به کمک دستگاه‌های مربوطه و خیرین بازسازی کرده و مشغول فعالیت شدم. این مدال‌آور عرصه‌ی کشتی تصریح کرد: آموزش به 500 الی 600 ورزشکار رشته‌ی کشتی فعالیتی است که من با افتخار از آن یاد می‌کنم و به افراد مستضعف با استعدادی که زمینه‌ی قهرمان شدن را دارند و یا علاقمند به این رشته‌ی ورزشی هستند به صورت رایگان آموزش می‌دهم، چراکه این افراد می‌توانند آینده‌سازان و ورزشکاران موفق سال‌های آتی کشور باشند.

وی افزود: همچنین با شناسایی خانواده‌های مستضعف به کمک سایر دوستان در تهیه‌ی اقلام و مایحتاج زندگی حاضر می‌شوم. عضو سابق تیم‌ملی کشتی گفت: دستگیری و کمک به نیازمندان توسط افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند حرکت زیبایی است؛ زیرا گاه مرز بین زنده ماندن یا نماندن ویروسی است که می‌تواند زندگی افراد را دگرگون سازد. وی در پایان بیان کرد: می‌توان گفت مال دنیا هیچ ارزشی ندارد، اما اگر بتوانیم ثروت و دارایی خود را در مسیر کمک به نیازمندان صرف کنیم قطعا دنیای زیباتری خواهیم داشت.

رهبر معظم انقلاب با تیزبینی و مدبرانه فرمان کمک مومنانه را صادر کردند

محسن محمد سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: اکنون شرایط اقتصادی موجود در کشور سخت است و خانواده هایی که جزو قشر پایین جامعه هستند فشار اقتصادی مضاعفی را تحمل می کنند.

وی بیان کرد: وظیفه همه ما است که به مردم در حد توان خودکمک کنیم تا عزیزانی که کار خود را از دست داده اند و در شرایط سخت اقتصادی هستند بیش از این دچار مشکل نشوند. قهرمان جهانی وشو با بیان اینکه سفره کوچک مردم بعد از زمان انتشار کرونا کوچک تر شد افزود: برخی از مشاغل فروش چندانی در طول سال نداشتند اما در شب عید در آمد خوبی کسب می کردند و با آن درامد روز های بعد از عید را هم سپری می کردند که متاسفانه این امر امسال محقق نشد. وی با بیان اینکه کمک به افراد آسیب دیده وظیفه تمامی اقشار جامعه و دولت است، ابراز کرد: رهبری با نگاهی تیزبینانه و مدیرانه این پیام را صادر کرند که مردم به هم دیگر کمک کند. محمد سیفی با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه در رزمایش کمک مومنانه، افزود: بسیج و سپاه برای جمع آوری کمک های مردمی در تمامی نقاط حضور دارند و تمامی تلاش خود را برای جمع آوری کمک های مردمی انجام می دهند.

وی گفت: وضعیت استان زنجان در رزمایش کمک مومنانه خوب است و جزء استان هایی است که مردم آن به هم دیگر خیلی کمک می کنند و مردم علاقه بیشتری به حضور در رزمایش مومنانه نشان می دهند. قهرمان جهانی ووشو با بیان اینکه در قرآن و احادیث کمک به همدیگر در شرایط سخت توصیه شده است، افزود: ممکن است روزی من و امثال من در شرایط سخت باشیم و ممکن است مانند امروز با شیوع بیماری کرونا تمامی اقشار ضعیف جامعه در شرایط سخت باشند و نتوانند زندگی خود را بچرخانند که در این شرایط همه ما با هم باید به آن ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر رزمایش کمک مومنانه با قوت انجام شود افراد ضعیف جامعه که دچار مشکل شده اند احساس می کنند مردم در کنار آن ها هستند، افزود: این شرایط حضور در رزمایش کمک مومنانه را برای کل مسلمانان ایجاب می کند و امیدوارم که این بیماری از ایران و کل جهان به زودی ریشه کن شود.

توزیع 120 بسته معیشتی توسط بانوی ورزشکار کرمانشاهی

مریم هاشمی، بانوی طلایی ووشوکار کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصاد ضمن اعلام پیوستن به پویش «کمک مومنانه اظهار داشت: همدلی و نوع‌دوستی در بین ملت ایران و در تاریخ اسلام سبقه طولانی دارد و رمز پیروزی ما بر تمام مشکلات نیز همین همدلی ها بوده است. وی فراگیر شدن کرامت و معنویت را از برکات رزمایش کمک مومنانه برشمرد و بیان داشت: بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش از مردم دعوت می‌کنم به پویش کمک مومنانه بپیوندند و برای لبیک به امر ولی مسلمین دست به دست هم بدهند. بانوی طلایی ووشو با تاکید بر لزوم ترویج این رخداد بزرگ در سطح جامعه، از بانیان این امر تقدیر کرد و گفت: همه ما هم باید به هر شکلی که می توانیم در این پویش شرکت کنیم و حضوری فعال داشته باشیم. هاشمی بیان داشت: در بحث کمک مومنانه شاهد آن بودیم رهبر انقلاب این موضوع را تایید کردند و از مردم خواستند در آن شرکت کنند بنابراین کمک مومنانه کاری درست و پسندیده است و اجابت امر رهبر معظم انقلاب بر همه تکلیف است. وی با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در اطاعت امر ولی‌فقیه در این خصوص افزود: نباید این موضوع را فراموش کنیم که در حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله قبل از ورود نیرو های دولتی شاهد حضور نیروهای سپاهی و بسیجی بودیم در حال حاضر نیز همین نیروها برای کمک به مردم بسیج شده‌اند. بانوی طلایی ووشو تصریح کرد: در همان ساعات آغازین بیانات مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به همراه خانواده‌ام به تهیه و توزیع 120 بسته معیشتی برای کمک به افراد نیازمند پرداختیم.

اقدامات سپاه و بسیج در رزمایش کمک مومنانه ارزشمند است

ذبیح الله پورشیب، قهرمان جهانی مسابقات کاراته در سطح دنیا در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در این ایام کرونایی تمرین در خانه و فضای باز که جمعیت نباشد و تردد کمتر باشد با توجه به امکانات در دستور کار است برای آمادگی جهت مسابقات امسال آماده می شویم. وی اظهار کرد ورزش برای جامعه مفید است و جزئی از زندگی بنده است که هر روز بر آمادگی خود می افزایم. پورشیب در ادامه گفت: ویروس کرونا قطعا آسیب فراوانی به مردم زده و عده‌ای در این میان ضرر دیده‌اند و در فقر مالی به سر می‌برند که باید به آنها کمک شود همچنین افرادی که آسیب دیده اند باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد.

قهرمان جهانی مسابقات کاراته خاطرنشان کرد: پویش کمک مومنانه یک اقدام بسیار خوب وخداپسندانه است که با همراهی مردم به حمایت از کسانی می پردازد که از ویروس کرونا آسیب دیده اند منطقه ای میان هر کس با هر آنچه که در توان دارد به میدان آمده است برای حمایت از اقشار محروم و آسیب دیده از ویروس کرونا در جامعه که قطعا برای کسانی که در این پویش شرکت دارند ذخیره ای خواهد شد برای آخرت. وی با اشاره به اقدامات سپاه و بسیج گفت اقدام سپاه در راستای پویش کمک مومنانه و همچنین مبارزه به با ویروس کرونا ارزشمند است و همچنین سپاه وبسیج و ثابت کرده که همیشه در کنار مردم است. پورشیب تصریح کرد: ان شاالله شاهد روزهای خوبی برای ملت ایران باشیم بعد از اتفاقاتی که در سال گذشته و امسال افتاده است.

نوع دوستی ملت ایران در زمان کرونا، نقطه عطفی در تاریخ بشر شد

سرمربی تیم فوتبال گل ریحان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: مردم ما همواره در انجام امور خیر نشان داده اند که چه دل بزرگی دارند و به معنای واقعی کلمه، شعر چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار را عینیت بخشیدند. محمد نصرتی با قدردانی از مردم ایران، افزود: همدلی و کمک ملت ما به نیازمندان در روزهای کرونایی، همانند سختی های گذشته و برهه هایی چون زلزله، سیل و دیگر وقایع نشان داد انسان دوستی حرف اول را در کشور ما خواهد زد. وی درباره کمک مومنانه سپاه و بسیج در قالب توزیع 7 میلیون بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: سپاه همواره در اقدامات مردمی پیش قدم بوده است و من هم به سهم خودم از این عزیزان تشکر می کنم و امیدوارم خداوند به این سربازان جبهه کمک به مردم، توفیق روز افزون عطا کندملی پوش سابق فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه حس مسئولیت و نوع دوستی در روزهای کرونایی بین مردم بیشتر شد، تصریح کرد: مردم دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا بار دیگر به مفهوم انسان دوستی پی برده و این اصل فراموش شده را در اولویت قرار دادند، در واقع کووید 19 باعث شد مردم قدر یکدیگر را بیشتر دانسته و نقطه عطفی در تاریخ بشر شود.

گمنامی در توزیع بسته های معیشتی جلوه ای از منش پهلوانی

مسعود مصطفی جوکار، نائب قهرمان المپیک 2004 آتن در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: قهرمانان و ورزشکاران در این روزهای کرونایی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و با اقدامات جهادی و تهیه بسته های معیشتی سعی بر برطرف شدن مشکلات مردم دارند. وی ادامه داد: هر ایرانی باید زمانی که هموطنش احتیاج دارد یاری رسان باشد چرا که حس وطن دوستی و کمک رسانی همیشه دربین ایرانیان زبانزد بوده و در وقایع مختلف این ایثار را به رخ جهانیان کشیده ایم. جوکار با تاکید بر فرمایشات رهبری درباره رزمایش مومنانه گفت: این طرح عزم سراسر ایران را برای کمک به خانواده های آسیب دیده جزم کرد.

وی عنوان کرد: شاید یک بسته غذایی 300 هزار تومانی برای خیلی از خانواده ها چیزی نباشد اما برای افرادی که چشم انتظار هستند خیلی خوشحال کننده است چرا که می بینند در این مشکلات تنها نیستند و هموطنان به فکرشان هستند. نائب قهرمان المپیک 2004 آتن افزود: استان همدان همیشه در کمک ها پا به رکاب بوده و در این طرح نیز سنگ تمام گذاشتند چرا که کمک کردن وظیفه همه ماست و در مواقع سخت باید دست گیری کنیم وگرنه در شرایط عادی همه چیز خوب است.

جوکار کمک به هم نوع را یکی از خصایص منش پهلوانی دانست و گفت: قهرمانان باید با منش پهلوانی در این طرح پیشقدم باشند و آنچه که در این کمک رسانی مهم به نظر می رسد نبود دوربین است چرا که باید الگوی هر ایرانی امیر المومنین (ع) باشد و در گمنامی ببخشیم. وی با تاکید بر اینکه قهرمانان ملی در طرح رزمایش مومنانه بسیج شده اند، افزود: قهرمانی فقط در ورزش نیست و انسان می تواند با تقویت خصوصیات فردی قهرمان زندگی خودش باشد.