چهارشنبه 18 مهر 1403

هنوز جزئیات طرح پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی تصویب نشده است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هنوز جزئیات طرح پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی تصویب نشده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا فقط کلیات طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی، در مجلس تصویب شده است و جزئیات آن باید دوباره به صحن مجلس بیاید تا در خصوص آن بحث شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی، اظهار کرد: فعلا فقط کلیات این طرح در مجلس تصویب شده است و جزئیات آن باید دوباره به صحن مجلس بیاید تا در خصوص آن بحث شود. اصل طرح این است که نیازهای اولیه و معیشتی مردم را از نوسانات قیمتی تا حدی که امکان‌پذیر است حفظ کنیم.

وی افزود: در صورت تصویب نهایی طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی ماهیانه 120 هزار تومان و به خانواده‌های غیر تحت پوشش 60 هزار تومان پرداخت می‌شود که بار مالی این طرح 30 هزار میلیارد تومان است که بر این اساس در 6 ماهه آینده، دولت باید کالاهای اساسی را با قیمت پایین‌تر برای مردم تأمین کند که این کمک‌ها به شکل کالایی خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، تصریح کرد: البته این مبالغ تا حدی می‌تواند نیازهای اساسی مردم را تأمین کند، اما برای دهک‌های پایین درآمدی که از حداقل‌ها محروم هستند کمک خوبی خواهد بود. جزئیات طرح باید مصوب شود و بعد به شورای نگهبان برود، هم‌اکنون مشکل اصلی اجرای این طرح تأمین منابع مالی آن است که بین دولت و مجلس در این باره اختلاف است و دولت استدلال می‌کند که کسری بودجه دارد.

انتهای پیام