پنج‌شنبه 19 مهر 1403

هوای زنجان گرم می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای زنجان گرم می شود

زنجان - ایرنا - کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: مردم زنجان شب سرد و یخی را سپری کردند اما از فردا / جمعه 9 اسفند ماه / دمای هوا در این استان روند افزایش خواهد داشت.

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر دیروز / چهارشنبه / سامانه بارشی از استان خارج شد و برای امروز و 2 روز آینده بارندگی در استان را نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: احتمال بارندگی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه /12 و 13 اسفند ماه / پیش بینی می شود و میزان دما نیز با کاهش چند درجه ای مواجه خواهد شد.

سلطانی با بیان اینکه شب گذشته / چهارشنبه شب / دمای هوای زنجان با کاهش همراه شد و امروز صبح شرایط یخبندان را داشتیم، افزود: در زمان حاضر دمای فعلی شهر زنجان 7- درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 7 درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته سجاس با دمای 10- درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان و چورزق در شهرستان طارم نیز با 11 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه این استان بودند و شهر زنجان نیز 7- درجه بود.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*