پنج‌شنبه 19 مهر 1403

واحدهای صنعتی زنجان 713 میلیارد ریال برای محیط زیست هزینه کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واحدهای صنعتی زنجان 713 میلیارد ریال برای محیط زیست هزینه کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: امسال واحدهای تولیدی - صنعتی این استان برای رفع آلودگی‌ها بالغ بر 713 میلیارد ریال هزینه زیست محیطی کردند.

حسین آبسالان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان هزینه، برای خرید تجهیزات مختلف تصفیه خانه های پساب صنعتی، انسانی، خرید پک فیلتر هوا و غبارگیری صنایع مختلف و نصب سیستم‌های پایش آنلاین که منجر به کاهش آلودگی واحدهای تولیدی - صنعتی می شود، صرف شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها و اعمال نظارت‌های شدید از سوی همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان و واحدهای شهرستانی تابعه در بخش محیط زیست انسانی، این کار صورت گرفت.

این مسوؤل به پایش‌های دوره‌ای و سرزده از واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشاره و تصریح کرد: در 11 ماه امسال 2 هزار و 632 مورد پایش به صورت شبانه روز از این واحدها صورت گرفت که منجر به 253 نمونه برداری از میزان آلودگی واحدها و 728 فقره اخطاریه زیست محیطی شد.

وی افزود: در طی مدت یاد شده چهار واحد تولیدی - صنعتی نیز در سطح این استان که به راهنمایی ها، تذکرات و پیگیری‌ها بی توجه بودند به مراجع قضایی معرفی و در نهایت پلمب شدند.

آبسالان افزود: آسانترین و موثرترین راه برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی انجام اقدامات پیشگیرانه در واحدهای مختلف تولیدی - صنعتی است که صاحبان صنعت می‌توانند از این طریق و با اقدامات زیست محیطی خود مانع آلودگی و یا احتمال تنش‌های اجتماعی و خسارت‌های زیست محیطی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بسیاری از خسارت‌های زیست محیطی، جبران ناپذیر هستند بنابراین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست، پیشگیری و دور شدن از هرگونه آلودگی ها است.

*س_برچسب‌ها_س*