سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

واکنش پورعباس به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان / شرم آور است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واکنش پورعباس به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان / شرم آور است

رئیس سازمان سنجش کشور در واکنش به حماه آمریکا به دانشجویان بیان داشت: اگر این شرایط در ایران اتفاق افتاده بود، شاهد صدور بیانیه و قطعنامه‌های فراوان علیه ایران بودیم؛ اما جامعه جهانی در قبال این جنایت سکوت کرده است.

عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اعتراضات سراسری علیه جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: آمریکا در حالی دانشجویان و اساتید دانشگاهی این کشور را به جرم حمایت از مردم غزه سرکوب می‌کند، که خود را به عنوان مهد آزادی معرفی می کند و برای سایر کشورها نسخه رعایت حقوق بشر ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطابق پروتکل‌های جهانی، نیروی نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارد، تصریح کرد: دولت آمریکا این پروتکل جهانی را نقض کرده و علاوه بر پلیس، شب گذشته برای سرکوب دانشجویان از سایر نیروهای نظامی نیز استفاده کرده است.

پورعباس ادامه داد: این رفتار غیرانسانی آمریکا شرم‌آور است و دانشگاهیان جهان باید خون گریه کنند، حضور نیروی انتظامی و نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست، ما خوشحال هستیم که در گذشته و بدترین شرایط هیچگاه نیروی نظامی وارد دانشگاه نشده است.

رئیس سازمان سنجش کشور بیان داشت: اگر این شرایط در ایران اتفاق افتاده بود، شاهد صدور بیانیه و قطعنامه‌های فراوان علیه ایران بودیم؛ اما جامعه جهانی در قبال این جنایت سکوت کرده است.

وی گفت: این نشان دهنده واقعیت حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر است، زمانی که شرایط به نفع آنها نباشد تمام اصول خود را زیر پا خواهند گذاشت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.