سه‌شنبه 17 مهر 1403

واگذاری پلاک 84 اراضی شهر ساوه کلاهبرداری بزرگ است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واگذاری پلاک 84 اراضی شهر ساوه کلاهبرداری بزرگ است

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: واگذاری پلاک 84 اراضی شهر ساوه کلاهبرداری بزرگ است و دستگاه قضایی با شدت با سودجویان برخورد قانونی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید «عبدالمهدی موسوی» روز پنجشنبه در نشست بررسی پلاک 84 اصلی بخش ساوه در محل دادگستری کل استان مرکزی، افزود: بروز این تخلف به‌دلیل کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در سال‌های گذشته رخ افتاده و برخی افراد سودجو از غفلت‌ها سوء استفاده کرده و با سندسازی اراضی را به مردم فروخته‌اند.

وی ادامه داد: اصل و اساس این اراضی کمتر از 2 هکتار است اما بیش از 80 هکتار سندسازی شده که دستگاه قضایی با جدیت به دنبال حل مشکل است و متخلفانی که در این راستا شناسایی شوند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: هیات نظارت ثبتی در خصوص پلاک 84 رای ابطال صادر کرده و این مشکل باید در اسرع وقت با درنظر گرفتن احقاق حقوق بیت‌المال و افرادی که این اراضی را از سودجویان و دلالان خریداری کرده‌اند، حل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: کارگروه تخصصی با محوریت دادستانی شهرستان ساوه و عضویت دستگاه‌های مسئول در دست تشکیل است که نسبت به حل این مسئله اقدام می‌کند.

وی همچنین در بازدید از محاکم عمومی، حقوقی و کیفری شهرستان اراک، گفت: تکریم ارباب‌رجوع، بی طرفی و سلامت حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی گام نخست خدمتگذاری به مردم است که باید مورد توجه کارکنان این نهاد قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: برخی مشکلات در اطاله دادرسی محاکم قضایی این استان وجود دارد که این مهم باید با کارجهادی و روحیه انقلابی کارکنان دادگستری کل استان مرکزی رفع شود.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

*س_برچسب‌ها_س*