چهارشنبه 18 مهر 1403

ورزش زنجان عاری از ویروس کرونا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ورزش زنجان عاری از ویروس کرونا است

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: با توجه به تعطیلی به موقع اماکن ورزشی زنجان، تاکنون موردی از ابتلای احدی از ورزشکاران زنجان به بیماری کرونا، گزارش نشده است.

محمدعلی حمزه پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل از همان ابتداء شیوع ویروس کرونا موضوع پیشگیری را بسیار جدی گرفت و با لغو برنامه مسابقات و تمرین‌های داخل سالن‌های ورزشی به مقابله با این ویروس منحوس پرداخت.

وی اظهار داشت: فعالان ورزش زنجان تا آنجاکه ممکن بود بهداشت فردی را برای دور ماندن از این ویروس همه گیر، رعایت کردند و اجازه ندادند بیماری کرونا به عرصه ورزش راه پیدا کند.

حمزه پور تصریح کرد: بسیاری از ورزشکاران برای اینکه از تمرینات عقب نیفتند و از سویی نیز در شکست کرونا، سهم خود را ایفا کنند در منزل نسبت به انجام تمرین اقدام می‌کنند تا آمادگی و توانمندی‌های خود را حفظ کنند.

وی به آمار ورزشکاران بیمه شده ورزشی استان زنجان اشاره کرد و افزود: پارسال این استان دارای 53 هزارو 946 ورزشکار (22 هزار و 820 زن و 31 هزار 126 مرد) بیمه شده و رسمی بود.

حمزه پور ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون (فروردین تا 22 اردیبهشت ماه) به تعداد 227 نفر (47 زن و 180 مرد) نسبت به ثبت نام و دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام کرده‌اند که با فروکش کردن ویروس کرونا و بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و از سرگیری تمرینات، آمار ورزشکاران بیمه شده نیز افزایش خواهد یافت.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

از پنجم اسفندماه سال قبل فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به منظور حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و به حالت تعطیل درآمدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*