شنبه 29 اردیبهشت 1403

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور

سامانه بارشی جدید فردا وارد شمال غرب کشور شده و مناطقی از استان‌های مرزی کرمانشاه و ایلام را در برمی‌گیرد.

امروز پنج شنبه درمناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، در بوشهر و جنوب فارس در ساعات بعدظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در جنوب سیستان وبلوچستان و استان هرمزگان نیز وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک انتظار می‌رود.

روز جمعه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطقی از شمال غرب و استان‌های مرزی کرمانشاه و ایلام ابرناکی، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب و استان‌های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان نیز رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

روز شنبه گستره بارش کل نوار غربی، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز، همچنین مناطقی از استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی را در برخواهد گرفت. در شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان، لرستان، کردستان و جنوب آذربایجان غربی شاهد بارش خواهیم بود به طوری که در استان‌های واقع در مرز غربی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید گاهی با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه در غالب مناطق کشور بارندگی رخ می‌دهد. در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارندگی و وزش باد قابل توجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی