چهارشنبه 18 مهر 1403

وزش باد شدید زنجان را فرا گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش باد شدید زنجان را فرا گرفت

زنجان - ایرنا - وزش باد شدید، مناطق مختلف استان زنجان را درنوردیده که این وضعیت در آمد و شد عابران خلل ایجاد و باغداران را نیز به خاطر ریزش شکوفه‌های درختان، نگران کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز / یکشنبه 21 اردیبهشت ماه / وزش باد شدید زنجان را دربر گرفته است و این وضعیت تا شامگاه، تداوم خواهد یافت.

حسین سلطانی، افزود: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی مناطق این استان به ویژه مناطق جنوبی به 80 کیلومتر بر ساعت نیز برسد و اکنون بیشترین سرعت باد با 54 کیلومتر از فرودگاه زنجان گزارش شده است.

وی به عموم مردم هشدار داد از تردد در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده و کهنسال خودداری کنند چراکه احتمال خطر پرتاب و سقوط اجسام از بلندای ساختمان ها و شکسته شدن درختان وجود دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در خصوص گرد و غبار هوای زنجان نیز گفت: در زمان حاضر به رغم وجود گرد و غبار در آسمان، هوای این استان در شرایط سالم قرار دارد.

علی اسدی افزود: دستگاه های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای این استان را رقم 68 نشان می دهد که در واقع مشکلی در زمینه وضعیت ناسالم بودن هوای شهر زنجان احساس نمی‌شود.

وی میزان غلظت ذرات موجود در هوای این استان را 87 اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با وجود افزایش غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوای این استان در وضعیت سالم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هم اکنون وضعیت هوای زنجان برای تمامی گروه ها سالم است و در صورت رسیدن به شرایط ناسالم باید هشدارها و توصیه‌های داده شده جدی گرفته شود.

اسدی افزود: شاخص هوا از صفر تا 50 خوب، 50 تا 100 سالم، 100 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد، 200 تا 300 خیلی ناسالم و 300 به بالا در حد خطرناک می‌شود.

حسین سلطانی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان صبح امروز از ورود توده گرد و غبار به این استان خبر داد و گفت: با ورود این توده شکل گرفته از کشور عراق به ایران، کیفیت هوای زنجان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*