یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

وزیر بهداشت: هیچ بیمار کرونایی نباید بدون درمان از بیمارستان خارج شود

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

متاسفانه با آمارهای بدی مواجه هستیم و خیلی از خانواده‌ها به خاطر این وضعیت عزادار هستند و این ویروس تلفات زیادی در سطح جهان می‌گیرد و در کشور ما نیز همینطور است.

وزیر بهداشت گفت: چیزی که باعث مرگ و میر در کرونا می‌شود عوارض بعد از حمله اولیه ویروس است.

به گزارش ایلنا، «بهرام عین اللهی»، وزیر جدید بهداشت امروز درجمع روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: درروزهای ماه محرم همه دل‌ها متوجه آقا اباعبدالله است و ما هم دست به دامن آقا می‌شویم و از ایشان می‌خواهیم ملت مسلمان ما را در همه کارها یاری کنند. به هرحال ما امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که شاید در کل تاریخ کشور ما بی نظیر باشد و یک معضل جهانی نیز است و ما هم بخشی از آن جامعه هستیم که باید با این بیماری مقابله کنیم.

او افزود: جا دارد که از همه کادر زحمتکش سلامت که در این روزها حماسه‌های عظیمی را آفریدند تشکر کنیم. ما شهدای بسیار گران قدری را از عزیزان خودمان برای درمان و پیشگیری از بیماری از دست دادیم و جا دارد که هم از آن‌ها تقدیر کنیم و هم از کلیه عزیزانی که این روزها شاهد هستید که چه حماسه‌هایی را می‌آفرینند و تا چه اندازه در نجات جان هم‌وطنانشان کوشش می‌کنند. همچنین از کادر اداری در همه حوزه‌ها که در تلاشند که این مشکلات را حل کنند تقدیر می‌کنیم.

عین اللهی گفت: درضمن در شروع هفته دولت قرار داریم و باید یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی بداریم. این عزیزان برای ارتقا کشور زحمت کشیدند و به شهادت رسیدند.

وزیر جدید بهداشت گفت: برنامه ها بسیار متعدد است و فکر نمی‌کنم بتوانیم به صورت تفصیلی راجع به آن صحبت کنیم. همانطور که ریاست محترم جمهوری مرتبا صحبت کرده‌اند و مقام معظم رهبری هم فرموده اند. اولویت اول وزارت بهداشت اداره و مقابله با بیماری کروناست. متاسفانه با آمارهای بدی مواجه هستیم و خیلی از خانواده‌ها به خاطر این وضعیت عزادار هستند و این ویروس تلفات زیادی در سطح جهان می‌گیرد و در کشور ما نیز همینطور است.

عین اللهی گفت: دررابطه با درمان کرونا، باید همه امکانات را در استان‌ها به کارگیریم. هیچ بیمار کرونایی نباید در بیمارستان‌ها بدون درمان بمانند و باید همه امکانات خود را بسیج کنیم. پروتکل‌ها را کمیته‌های علمی مشخص کردند. خواهشم از عزیزان این است که کارها را مطابق با پروتکل ها انجام دهند، چه در تجویز دارو و درمان آن ها، از نیروهای متخصصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، براساس پروتکل‌ها این کار انجام گیرد. تا جایی که امکان دارد تخت‌های ویژه را بیشتر کنند و آن ها را تجهیز کنند.

او در ادامه افزود: در بیماری کرونا ما دو فاز داریم، یک فازی است که مستقر می‌شود و دیگری هم عوارض بعد از آن است. من همیشه کرونا را به عوارض زلزله تشبیه می‌کنم، در لحظه زلزله اتفاقاتی می‌افتد، اما بیشتر رخدادها برای بعد از زلزله است. زمانی که زلزله رخ می‌دهد ممکن است چراغی از سقف بیافتد و ستون جابه جا شود. اما بعد از زلزله اتفاقات مهم تری رخ می‌دهد. در ویروس کرونا هم همین اتفاق می‌افتد و ویروس در بدن انسان، در مرحله اول کل سیستم بدن را به هم می‌زند و اختلال ایجاد می‌کند. بعد از آن با کنترل بیماری می‌توانیم از عوارض بعدی آن جلوگیری کنیم. چیزی که باعث مرگ و میر در کرونا می‌شود عوارض بعد از حمله اولیه ویروس است. بنابراین نگه داشتن بیمار و اهمیت زیادی دارد و در این رابطه دوستان باید کار کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003MJY