چهارشنبه 18 مهر 1403

وظایف شورای عالی استان‌ها مغفول مانده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وظایف شورای عالی استان‌ها مغفول مانده است

تهران - ایرنا - رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برخی از وظایف شورای عالی استان‌ها مانند بردن طرح به مجلس شورای اسلامی و اصل نظارتی مغفول مانده است که در این دوره آن را تقویت کنیم.

علیرضا احمدی نماینده شورای عالی استان ها در استان قم که امروز (پنجشنبه) در سی و یکمین جلسه این شورا به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها انتخاب شد در جمع خبرنگاران افزود: سعی داریم بر اساس تکالیف و وظایفی که بر عهده شورای عالی استان‌ها نهاده شده است، به نحو احسن عمل کنیم. وی ادامه داد: یکی از وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده شورای عالی استان ها است بردن طرح به مجلس شورای اسلامی است که یک ظرفیت بزرگ است، اما در کشور مغفول مانده است و از امروز می خواهیم این کار را شروع کنیم و طرح هایی که نیاز جامعه و کشور هست را به مجلس ارائه دهیم. وی ادامه داد: بردن طرح به مجلس شورای اسلامی از اصلی ترین وظایف ما در شورای عالی استان هاست که از این ظرفیت بزرگ استفاده نمی شود. وی با اشاره به اینکه شوراها در دورترین نقاط کشور فعال هستند و انجام وظیفه می‌کنند، گفت: اگر اختیاراتی به نمایندگان شوراها داده شود می توانند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و به این وسیله بسیاری از مشکلات مردم حتی در حد مشکلات کوچک حل خواهد شد.

احمدی در خصوص وظیفه دیگر شورای عالی استان ها نیز گفت: وظیفه دیگر اصل نظارتی شورای عالی استان ها است که مغفول مانده است، بر اساس این وظیفه شورای عالی استان ها می‌توانند بر تمام دستگاه‌های دولتی نظارت داشته باشند، اما این نظارت در حال حاضر کمرنگ شده است که می خواهیم آن را تقویت کنیم. وی در خصوص مهمترین لایحه‌ای که قصد پیگیری آن را دارد نیز گفت: طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری یکی از الویت های شورای عالی استانها است که به عنوان یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه خواهیم داد. رییس شورای عالی استان ها در خصوص بودجه این شورا نیز گفت: بودجه پیشنهادی شورای عالی استان‌ها در سالجاری 36 میلیارد تومان است که نتوانستیم این بودجه را تصویب کنیم و در اولین فرصت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*