سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

پاکزاد: نگاه تیراندازی با کمان در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری است / عدم برگزاری انتخابات به بدنه ورزش ضربه می‌زند

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
پاکزاد: نگاه تیراندازی با کمان در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری است / عدم برگزاری انتخابات به بدنه ورزش ضربه می‌زند

سرمربی تیم ملی ریکرو گفت: قدرت‌های اصلی در بازی‌های المپیک و جهان در قاره آسیا حاضر هستند و کار را برای مدال‌آوری تیراندازی با کمان ایران سخت‌تر می‌کنند.

بهزاد پاکزاد در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری اردوهای مختلف تیم‌های ملی تیراندازی با کمان در مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی که شعبانی‌بهار در خصوص ایجاد زیرساخت‌های ایده‌آل و مناسب برای تیم‌های ملی داشت، یک پروژه بسیار مهم و حیاتی برای تیراندازی با کمان از قبیل خوابگاه کمانداران و ساختمان اداری فدراسیون به بهره‌برداری رسید. سرانجام پس از سال‌ها با افتتاح این ساختمان‌ها، تیم ملی هم صاحب خانه شد.

وی افزود: به طور حتم شرایط تمرینی ملی‌پوشان نسبت به سال‌های گذشته بهتر خواهد شد. در سال‌های قبل وقتی سعی داشتیم اردوی تیم ملی را برگزار کنیم با مشکل خوابگاه مواجه بودیم. هم اکنون با مدیریت خوبی که در اردو‌های تیم ملی صورت می‌گیرد، تمام تیم‌های ملی رده‌های سنی می‌توانند در اردو حضور داشته باشند. وجود این سخت‌افزار و امکانات هم از نظر فنی به کمانداران کمک شایانی خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان با اشاره اینکه هم اکنون تیم‌های ریکرو، کامپوند، پاراتیروکمان و دانشجویان همزمان در اردوی آمادگی حضور دارند، تاکید کرد: تیم ملی ریکرو 14 اردیبهشت ماه برای شرکت در کاپ آسیا به سلیمانیه عراق خواهد رفت. تیم دانشجویان نیز برای مسابقات چین آماده می‌شود. از 15 اردیبهشت هم تیم پاراتیروکمان به اردو خواهند آمد. تیم کامپوند نیز اواخر اردیبهشت ماه برای حضور رقابت‌های کاپ جهانی به کره‌جنوبی اعزام می‌شود.

پاکزاد با اشاره به اینکه هدف‌مان کسب بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو خواهد بود، اذعان کرد: در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا فقط در بخش میکس کامپوند توانستیم به مدال برنز دست پیدا کنیم. در بخش کامپوند دید و نگاه‌مان مدال‌آوری است. تمام تلاشم‌مان این است تا در بازی‌های آسیایی هانگژو مدال خوش‌رنگ‌تری نسبت به 4 سال قبل به دست بیاوریم. در قسمت ریکرو هم برای ارتقای جایگاه تلاش داریم. باید به این موضوع هم توجه داشت که قدرت‌های اصلی در بازی‌های المپیک و جهان در قاره آسیا حاضر هستند و کار را برای مدال‌آوری تیراندازی با کمان ایران سخت‌تر می‌کنند.

سرمربی تیم ملی ریکرو در خصوص تعویق انتخابات این فدراسیون، خاطرنشان کرد: مجمع انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان قرار است چهارم خرداد ماه برگزار شود. از سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درخواست دارم تا کمک کنند انتخابات فدراسیون در موعد مقرر برگزار شود. هر فدراسیونی که از لحاظ مدیریتی بلاتکلیف باشد ضربه جبران ناپذیری به بدنه آن ورزش وارد می‌شود. تعیین تکلیف ریاست فدراسیون، باعث کمک به کادرفنی تیم ملی می‌شود تا به بهترین شکل برای هدف‌مان در بازی‌های آسیایی تلاش کنیم و به دنبال کسب مدال باشیم.