دوشنبه 28 خرداد 1403

پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان یزد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان یزد

شاه حسینی معاون استاندار یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 میلیارد تومان تسهیلات به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان استان یزد پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدعلی شاه حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اولین رویداد ملی تا ثریا، استان یزد را در بسیاری از مولفه‌ها جزو سرآمدان کشور خواند و گفت: با وجود این موفقیت، یزد در حوزه نوآوری و فناوری نتوانسته به جایگاهی که شایسته این استان است دست پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به کسب رتبه کنکور در نزیدک به سه دهه توسط دانش‌آموزان استان ادامه داد: ریل گذاری انجام شده در دهه های گذشته در استان یزد، صنعتی و معدنی بوده است و به همین دلیل شاهد مهاجرت نخبگان از استان هستیم.

وی با بیان اینکه پیوند خوردن حوزه صنعت و دانش بنیان اتفاقات خوشایند بسیاری را در استان رقم می‌زد، افزود: متاسفانه در استان توجه لازم به حوزه فناوری نشده و به همین دلیل امروز اشتغال فارغ التحصیلان، دغدغه مدیران استان است.

شاه‌حسینی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: مقام معظم رهبری با این نامگذاری ریل گذاری را به سمت دانش بنیان‌ها بردند و خوشبختانه با نگاهی که در مدیران ارشد استان وجود دارد، فضا برای توسعه فناوری و نوآوری در یزد فراهم شده و سند تحولی استان با عنوان یزدنوین نیز در همین راستا تدوین شده است.

وی گفت: 14 کار ویژه و اولویت مهم در قالب یزد نوین برای استان یزد تعریف شده که در همه آنها توجه جدی به خلاقیت، جوانان، نوآوری وعلم روز در رشته‌های مختلف در اولویت قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت استان افزود: برگزاری رویدادها در استان یزد نیز با توجه به این اهداف برگزار شود و در مجموعه سپاه و بسیج نیز رویدادی با عنوان «تا ثریا» تعریف شده است.

شاه حسینی ادامه داد: این رویداد با نگاه نامگذاری سال و توجه ویژه به حوزه دانش بنیان و فناوری و به هم رسانی و جلب و جذب حمایت‌های مالی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ در سطح کشور، معرفی استعدادها و ظرفیت‌های استان برگزار می شود.

وی افزود: رویداد تاثریا روز چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود که امیدواریم این رویداد با پیدا کردن طرفین عرضه و تقاضا منجر به افزایش توان استان و جایگاه استان در حوزه فناوری همچنین منجر به ایجاد اشتغال ثابت برای فارغ التصحیلان و مهاجرت معکوس و ماندن نخبگان در استان شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار با اشاره به افزایش چند برابری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 میلیارد تومان بوده تسهیلات به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان استان پرداخت شده در حالی که این میزان در سال گذشته بالغ بر 45 میلیارد تومان بوده است.

شاه حسینی تاکید کرد: یکی از مطالبات بر حق حوزه نخبگانی یزد، ورود صنایع به بحث نوآوری و فناوری است که در این راستا هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعتبار تعریف شد که 500 میلیارد تومان آن به یزد اختصاص یافت.

انتهای پیام /