چهارشنبه 18 مهر 1403

پروانه کسب اصناف استان مرکزی تا 2 ماه دیگر اعتبار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پروانه کسب اصناف استان مرکزی تا 2 ماه دیگر اعتبار دارد

اراک - ایرنا - رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: تمامی پروانه‌های کسب که تاریخ آن‌ها به پایان رسیده تا پایان اردیبهشت سال آتی تمدید اعتبار دارد و با توجه به شیوع کرونا نیاز نیست کسبه به‌منظور تمدید مراجعه کنند.

«جمشید زند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی اتحادیه‌های صنفی استان برابر تصمیم مراجع ذیصلاح از 25 اسفند ماه تعطیل هستند اما کمیسیون‌های شکایات و بازرسی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و به شکایات و بازرسی‌ها برای جلوگیری از احجاف به مردم ادامه خواهد داشت.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: تصمیم تعطیلی اتحادیه‌ها با هدف جلوگیری از تردد مردم در خیابان‌ها و اماکن عمومی و ماندن برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اتخاذ شده است.

زند افزود: شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای برای اصناف به‌وجود آورده و انتظار می‌رود مسئولان و مردم تا رفع کامل بیماری کرونا با اصناف همکاری کنند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا رکود در فعالیت بسیاری از صنوف این استان ایجاد کرده است، ادامه داد: در مقطع کنونی سلامتی مردم از هر چیز دیگری مهم‌تر است و همه باید با همکاری و همدلی برای گذر از این بحران تلاش کنند.

57 هزار صنف مختلف زیر نظر173 اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

122 بیمار بهبود یافته کووید 19 از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص و 68 بیمار نیز در قرنطینه خانگی مراحل درمانی را می‌گذرانند و آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در استان به 583 نفر رسیده و تاکنون 23 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*