دوشنبه 9 مهر 1403

پرونده "جهان صنعت" در دادگاه مطبوعات بررسی شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پرونده "جهان صنعت" در دادگاه مطبوعات بررسی شد

دادگاه رسیدگی به پرونده محمدرضا سعدی؛ مدیرمسئول روزنامه "جهان صنعت" با حضور اعضای هیئت منصفه دادگاه مطبوعات در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: آقای محمدرضا سعدی؛ مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت، به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» بر اساس اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران، در تاریخ 26 فروردین 1403 محاکمه شد.

هیئت منصفه "بهزاد بهزادی" و "عباس عبدی" را مجرم شناخت

وی ادامه داد: در بخشی از مطلب منتشر شده در روزنامه جهان صنعت با تیتر «بمباران رسانه‌ای بازارها»، که چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با پاسخ ایران به این رژیم در عملیات وعده صادق منتشر شد، آمده است: «ایران زمانی می‌توانست اسرائیل را با موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌اش نابود کند که تیمی کارآمد و مستقل بر کرسی‌های سیاست خارجی و سیاست‌گذاری اقتصادی کشور تکیه می‌زدند. در غیر این صورت، زرادخانه‌های ایران پر از تسلیحاتی است که توانایی این کار را دارند، اما شکنندگی بازار بورس و آسیب‌پذیری بازار ارز و طلای کشور باعث ناکارآمدی قدرت نظامی چشمگیر ایران می‌شود.»

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی افزود: اعضای هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی، با اکثریت آرا آقای محمدرضا سعدی را مجرم اما مستحق تخفیف دانستند.

نصراللهی در پایان گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی آقای محمدرضا سعدی که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.