سه‌شنبه 10 مهر 1403

پنج برابر شدن سهم دانش بنیان‌ها در تولید ناخالص ملی یادگار رئیس جمهور شهید + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
پنج برابر شدن سهم دانش بنیان‌ها در تولید ناخالص ملی یادگار رئیس جمهور شهید + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قانون جهش تولید دانش بنیان اولین بار در اواخر دولت دوازدهم مطرح شد و پیش نویس آن تدوین و در دولت مطرح شد که به طور قاطع با آن مخالفت شد و کنار گذاشته شد. در دولت سیزدهم در سالی که به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری شده بود این قانون در دولت مطرح شد ودلیل هزینه بالای آن دولت باید بخشی از درآمد‌های خود خود را به این قانون اختصاص دهد در دولت مورد...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قانون جهش تولید دانش بنیان اولین بار در اواخر دولت دوازدهم مطرح شد و پیش نویس آن تدوین و در دولت مطرح شد که به طور قاطع با آن مخالفت شد و کنار گذاشته شد.

در دولت سیزدهم در سالی که به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری شده بود این قانون در دولت مطرح شد ودلیل هزینه بالای آن دولت باید بخشی از درآمد‌های خود خود را به این قانون اختصاص دهد در دولت مورد مخالفت قرار گرفت، اما شخص رییس جمهور وارد شد و بر تصویب این قانون اصرار کرد و تاکید داشت که اگر تغییراتی لازم است در قانون داده شود و به مجلس ارایه شود و نماینده دولت هم حامیانه در مجلس از آن دفاع کند. قانون به مجلس رفت و در کمال ناباوری طراحان آن تصویب شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در برنامه شبکه افق گفت: این قانون هم به هر حال مثل هر قانون دیگر ضعف‌های دارد، ولی آن قدر قوی و آینده نگرانه است که اگر اجرا شود بخش بسیار خوبی از اقتصاد کلان ما دانش بنیان خواهد شد. محوری‌ترین فردی که در تصویب این قانون پای کار ایستاد و بعد که تصویب شد در برابر این نظر که قانون اصلاحاتی داشته باشد تا هزینه‌های آن برای دولت کم شود ایستاد و تاکید کرد که قانون حداقل پنج سال به همین نحو اجرا شود، شخص رییس جمهور بود.