دوشنبه 9 مهر 1403

پنج‌هزار داوطلب در خانه‌های هلال کرمان ساماندهی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج‌هزار داوطلب در خانه‌های هلال کرمان ساماندهی شدند

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیش از پنج‌هزار عضو داوطلب در 142 خانه هلال این استان ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، رضا فلاح شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هدفمند و ماندگار بودن خانه های هلال با توجه به نیاز آمادگی جامعه در برابر حوادث، تامین تجهیزات اولیه امدادی، جذب و آموزش نیروهای داوطلب، تهیه بانک اطلاعاتی و طرح عملیاتی امدادی روستاها به‌عنوان اولویت‌های جمعیت هلال احمر کرمان در احداث خانه‌های هلال محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خانه های هلال استان کرمان در شهرستان های سیرجان و رفسنجان راه اندازی و فعال شده است، اظهار داشت: اجرای پروژه های حمایتی، معیشتی و درمانی در روستاها و حاشیه های شهر با هدف کیفی گرایی تمامی فعالیت ها از دغدغه های اصلی و مهم جمعیت هلال احمر استان کرمان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به سابقه فعالیت هفت ساله خانه هلال کارخانه صنایع لاستیک بازر کرمان گفت: کرمان نخستین استانکشور در راه‌اندازی خانه‌های هلال است که با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی اقدامات موثر و شایسته ای در این مرکز اجرا شده است.

وی با اشاره به آموزش و ساماندهی یک هزار و 400 عضو داوطلب در خانه هلال صنایع لاستیک بارز افزود: هفت مانور امدادی آموزشی با هدف کسب افزایش آمادگی و مهارت های امدادی اعضای داوطلب این مجموعه برگزار شد.

عملیات امدادونجات سواره با اسب در خانه هلال صفائیه رفسنجان

فلاح به تشکیل تیم سوارکاری خانه هلال صفائیه در سال 97 اشاره کرد و گفت: این تیم20 عضو امدادی اسب سوار دارد که در عملیات های امدادونجات در مناطق صعب العبور جمعیت هلال احمر رفسنجان را همراهی می کنند.

وی با اشاره به اقدامات موثر و گسترده خانه های هلال رفسنجان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: خانه های هلال شهرهای جوادیه فلاح، صفائیه و اسماعیل آباد با راه اندازی هشت کارگاه، 70 هزار ماسک به ارزش ریالی 131 میلیون تومان و 10 هزار جفت دستکش به ارزش ریالی 20 میلیون تومان تولید و توزیع کردند.

وی با اشاره به راه اندازی هشتاد و پنجمین خانه هلال روستایی در رفسنجان در دهستان دره جوز با زیربنای 150 مترمربع و اعتبار 200 میلیون تومان تصریح کرد: این خانه هلال توسط مادر شهید علی جعفری در سال 97 به عنوان خانه هلال به جمعیت هلال احمر رفسنجان اهدا شد.

توزیع 2300 خوراک غذای گرم توسط خانه هلال روستای پشترود در شهرستان بم 

مدیرعامل جمعت هلال احمر استان کرمان در ادامه فعالیت ها خانه های هلال در ایام شیوع ویروس کرونا به اقدامات آن در شهرستان بم اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه گذشته خانه هلال روستای پشترود با طبخ و توزیع 2 هزار و 300 خوراک غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی به یاری خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا شتافتند.

وی خاطرنشان کرد:: چهارچشمه سرویس بهداشتی و سه واحد ساختمان به ارزش ریالی 83 میلیون تومان توسط خانه هلال روستای پشترود احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در خصوص دوره های آموزش های همگانی در خانه های هلال گفت: فاز اول این طرح به مدت دو ماه و در 127 خانه هلال در استان کرمان در حال برگزاری است که از اواسط مردادماه جاری تا کنون بیش از هزار نفر در 39 خانه هلال در چهاررده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آموزش دیدند.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری 200 خانه هلال نیز در سراسر استان کرمان با همکاری فرمانداران و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

خانه های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه افراد علاقه مند جهت فعالیت در جمعیت هلال احمر و نیل با هدف از حمایت از زندگی و سلامت آحاد افراد جامعه با ارائه آموزش های امدادی و اصول و روش های خدمات داوطلبانه به نیازمندان در شرایط عادی و بحرانی در سطح محلات شهری و روستاها در 142 روستا و محلات شهری در استان کرمان راه اندازی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*