دوشنبه 16 مهر 1403

پویش ایران همدل در زنجان، صحنه حمایت خیران از مددجویان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پویش ایران همدل در زنجان، صحنه حمایت خیران از مددجویان

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: پویش «ایران همدل» همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برای کمک به مددجویان در ماه های محرم و صفر برگزار می‌شود.

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر مشارکت و همراهی خیران نباشد، شاید بهزیستی آن چنان که باید نتواند از عهده وظایفش در خدمات رسانی به جامعه هدف، بر بیاید.

وی با بیان اینکه تا کنون 2 مرحله از کمک های مومنانه با مشارکت خیران در استان برای حمایت از مددجویان اجرا شده است، اظهار داشت: در پویش ایران همدل نیز قرار است بسته های معیشتی و حمایتی در اختیار مددجویان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از خیران و مومنین استان خواست در ادای نذورات خود، توزیع جیره خشک را جایگزین غذای گرم کنند تا سلامت مددجویان در شرایط شیوع کرونا، در معرض خطر قرار نگیرد.

محمدی قیداری با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان ماهانه 2 و نیم میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می کند، اظهار داشت: سال گذشته خیران زنجانی برای حمایت از مددجویان و نیز کمک به مراکز بهزیستی به میزان 13 میلیارد تومان مشارکت داشتند.

وی در خصوص نحوه جمع آوری کمک های خیرخواهانه نیز خاطرنشان کرد: همشهریان خیر و نیکوکار پایتخت شور و شعور حسینی می توانند کمک های خود را به شماره کارت مجازی 6277607777777777 یا از طریق کد دستوری # 780* به پویش ایران همدل ارسال کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بهزیستی زنجان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: افتتاح 10 واحد واحد مسکن مددجویان، بهره برداری از 6 طرح اشتغال زایی و آغاز فعالیت یک مرکز مشاوره تخصصی از جمله این برنامه ها است.

به گزارش ایرنا، 28 هزار و 498 خانوار در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 18 هزار و 436 خانوار معادل 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*