پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پیشگیری از کرونا در تربت‌حیدریه محله‌محور شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پیشگیری از کرونا در تربت‌حیدریه محله‌محور شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از آغاز اجرای طرح محله محور و خانواده محور به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، ابراهیم تیموری، هدف از اجرای این طرح را آموزش، بیماریابی، قرنطینه، درمان در خانه، کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: این طرح با مشارکت نیروهای بسیج، هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی و مردم اجرا خواهد شد.

وی افزود: پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 و رعایت اصول و روش‌های حفاظت در برابر بیماری، مراقبت در منزل از بیمار مبتلا به کووید 19، رهگیری افراد در تماس نزدیک و آشنایی با آزمایش تشخیص سریع از دیگر اهداف اجرای طرح محله محور و خانواده محور است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: در این طرح سه گروه در سه حوزه فعالیت می‌کنند که شامل تیم‌های حمایتی با محوریت بسیج و هلال احمر با هدف حمایت از سالمندان و بیماران سخت درمان برای تامین دارو، خرید، معیشت آنان و جذب و سوق دادن کمک‌های مردمی به سوی حمایت‌های شغلی، تیم‌های مراقبتی به منظور رهگیری بیماران و تیم‌های نظارتی با محوریت بهداشت محیط برای افزایش بازرسی ها و نظارتها است.

وی گفت: با اجرای محدودیت‌های ویژه کرونا و همراهی و مشارکت مردم و اصناف در رعایت پروتکل‌های بهدشتی، وضعیت تربت‌حیدریه از نظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا از قرمز به نارنجی تبدیل شده است.

تیموری افزود: مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و با شست و شوی مداوم دست‌ها و خوددای از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت، به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب‌غربی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*