شنبه 7 مهر 1403

چند خبر کوتاه از مجلس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از مجلس

تهران - ایرنا - انتخاب هیات رئیسه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی، انتصاب مشاور رییس مجلس در امور راهبردی و طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس از جمله اخبار مجلس یازدهم در روز سه شنبه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، انتخابات هیات رئیسه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در اولین نشست شورای مرکزی این فراکسیون برگزار و مجتبی ذوالنوری بر اساس نتایج آراء به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شد.

اولین نشست شورای مرکزی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی امروز عصر (سه‌شنبه 20 خرداد ماه) در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای شورای مرکزی فراکسیون تشکیل و انتخابات هیات رئیسه فراکسیون دفاع و اقتدار ملی برگزار شد.

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم به عنوان سخنگوی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح این نشست، گفت: فراکسیون دفاع و اقتدار ملی نخستین فراکسیونی است که در مجلس یازدهم تشکیل و فعال شده است. در نخستین نشست شورای مرکزیفراکسیون، اعضای مجمع عمومی حاضر و 22 نفر از نمایندگان حضور داشتند.

وی افزود: اعضای شورای مرکزی نشست امروز، هیات رئیسه فراکسیون را انتخاب کردند. همچنین مسولان تشکیل کارگروه‌های تخصصی فراکسیون از میان شورای مرکزی برگزیده شدند. این فراکسیون در زمان بودجه نویسی و تقنین و تنقیح قوانین مرتبط با موضوعات دفاعی مشورت‌های لازم را ارایه خواهد داد.

دلخوش با اشاره به نتایج آراء گفت: مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم به عنوان رئیس و محمدصالح جوکار و مهدی سعادتی نمایندگان مردم یزد و بابل به عنوان نواب اول و دوم رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی انتخاب شدند.

وی که به عنوان سخنگوی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی انتخاب شده است، افزود: سمیه محمودی، ابوالفضل عمویی و حسین نوش آبادی نمایندگان مردم شهرضا، تهران و ورامین به عنوان دبیران این فراکسیون انتخاب شدند.

سخنگوی فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در ادامه یادآور شد: در ادامه نشست امروز منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج به عنوان مسئول تشکیل کارگروه قوانین دفاعی، سید شمس الدین حسینی نماینده مردم تنکابن به عنوان مسئول تشکیل کارگروه بودجه دفاعی و اقتصاد مقاومتی، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز به عنوان مسئول تشکیل کارگروه بسیج مستضعفین، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه مسئول تشکیل کارگروه‌های شاغلین و بازنستگان لشکری و امور رزمندگان، عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران به عنوان مسئول تشکیل کارگروه فرهنگ دفاعی و دفاع مقدس، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان به عنوان مسئول تشکیل کارگروه تحکیم امنیت ملی و جبهه مقاومت، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان به عنوان مسئول تشکیل کارگروه صنایع دفاعی و محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندعباس به عنوان مسئول تشکیلکارگروه نظم و امنیت اجتماعی انتخاب شدند.

**مهدی محمدی به عنوان مشاور رییس مجلس در امور راهبردی منصوب شد

رییس مجلس، طی حکمی، مهدی محمدی را به عنوان مشاور در امور راهبردی منصوب کرد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در حکمی آقای مهدی محمدی را به عنوان مشاور در امور راهبردی منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: "نظر به تعهد دینی و انقلابی و تجارب و سوابق ارزنده، جنابعالی را بعنوان «مشاور در امور راهبردی» منصوب می نمایم".

قالیباف در پایان این حکم، برای محمدی توفیق روزافرون را در انجام این مسئولیت خطیر از خداوند خواستار شده است.

**طرح دو فوریتی نمایندگان برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس از تدوین طرحی برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس خبر داد.

علیرضا سلیمی با اشاره به تدوین طرحی برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس توسط نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: این طرح به امضای بیش از 60 تن از نمایندگان مجلس رسیده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح دو فوریتی، تعطیلات تابستانی مجلس را از یک ماه به دو هفته کاهش می‌یابد و هم اکنون چنین طرحی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

*س_برچسب‌ها_س*