شنبه 14 مهر 1403

کارگاه توانمندسازی مبلغین و مروجین فرهنگی به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارگاه توانمندسازی مبلغین و مروجین فرهنگی به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: کارگاه توانمندسازی مبلغین، مروجین و مدیران فرهنگی هنری نواحی مقاومت بسیج با عنوان روشنا به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

مصطفی دودانگه، روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: این کارگاه به مدت یک روز با حضور مبلغین، مروجین فرهنگی نواحی و حوزه های مقاومت بسیج خواهر و برادر و همچنین مدیران فرهنگی هنری نواحی مقاومت بسیج، اواسط آبان ماه جاری با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی با حضور اساتید مجرب در زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چرایی و فلسفه شبکه روشنگری، امید آفرینی و ایجاد فضای واقع بینانه به آینده انقلاب و بسط گفتمان مقاومت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مهدویت و ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ ازجمله محورهای این کارگاه است، افزود: کارگاه روشنا در نظر دارد با ایجاد و استفاده از ظرفیت فرهنگی و توانمندسازی فعالان فرهنگی در خصوص فعالیت جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی و ایجاد بستر فعالیت فرهنگی و مذهبی از ابزار هنر و فضای مجازی در راستای روشنگری در میان آحاد مردم استفاده مناسب کند.

دودانگه، تقویت شبکه روشنگری، تبیین و گفتمان سازی فرمایشات و تدابیر ولایت و مقام معظم رهبری و ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از اهداف اصلی این کارگاه ذکر کرد و با اشاره به بحث روشنگری در فضای مجازی، تصریح کرد: با توجه به دسترسی افراد جامعه به فضای مجازی و همچنین افزایش هجمه‌ها و شبهات دشمن در این عرصه نیازمند تلاش بیشتر و افزایش بصیرت و روشنگری هستیم.

مدیر روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بر اهمیت هنر و استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی، تاکید کرد و افزود: یکی از ابزارهای مهم برای حفظ انقلاب " استفاده صحیح از فضای مجازی و هنر" است و باید با فعالیت و خدمات انقلابی و جهادی، قدردان این انقلاب به واسطه نعمت ولایت فقیه بود.

دودانگه به مبحث روشنگری و تبیین شخصیت والای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: هنر وسیله‌ای ارزشمند برای نشان دادن روحیات سردار دل‌ها است و ما باید سیره و زندگی حماسی، اخلاقی، رفتاری و روحیه مردم‌داری این شهید والامقام و گرانقدر را با ساخت فیلم، مستند و کتاب به تصویر کشیده و در این راستا از ظرفیت هنر استفاده شود.

وی با بیان اینکه در صورتی می توان یک کار را انقلابی و جهادی نامید که اثربخش و تاثیرگذار باشد که در غیر این صورت آن عمل فقط باعث اتلاف سرمایه انسانی و مالی می شود، افزود: کارگاه روشنا و توانمندسازی مبلغین و مروجین فرهنگی، جهادی بزرگ است که اعضای اصلی آن مدرس، مبلغ، راوی و روشنگر با انگیزه ای جهادی در این طرح شرکت می کنند و در راستای افزایش بصیرت در جامعه تلاش می کنند.

دودانگه، تصریح کرد: همچنان که امام خمینی (ره) با تبیین و آگاه سازی مردم و گفتمان سازی این انقلاب را به پیروزی رساندند، رهبر معظم انقلاب نیز موضوعات اساسی انقلاب را با روش تبیینی با مردم در میان می گذارند و مشارکت مردم را جلب می کنند.

وی با بیان اینکه توجه و دقت در روش شناسی و مخاطب شناسی، هم‌آوردی تمام ظرفیت‌ها و یکپارچه سازی ماموریت ها در جبهه روشنگری برای همه فعالان این میدان می تواند راهگشا و موثر باشد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این کارگاه، قدمی در راستای تحقق منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برداشته شود.

*س_برچسب‌ها_س*