شنبه 1 اردیبهشت 1403

کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی بود

حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی گفت: کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی و یک وفاق مثال زدنی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی امروز شنبه در آیین ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در طول مدت آشنایی با شهید همدانی همواره شاهد بیقراری ایشان برای شهادت بودم و ایشان توانست در طول دوران خدمت خود تحول بزرگی در سپاه تهران بزرگ ایجاد کند. نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی و یک وفاق مثال زدنی بود که همین امر توانست سوریه ای را که تا مرز سقوط پیش رفته بود نجات دهد و در برابر صهیونیست ها سد بزرگی ایجاد کنند. وی با اشاره به اینکه شهید همدانی در کرمانشاه فرماندهی قرارگاه نجف و لشکر 4 بعثت را بر عهده داشت، گفت: همه شهدا دارای ویژگی های مشترکی همچون مهربانی، جذابیت و داشتن چهره نورانی هستند. حجت‌الاسلام تویسرکانی خاطر نشان کرد: پس از شهادت شهید شوشتری به حاج حسین همدانی لقب شیخ الطائفه و حبیب سپاه دادند.

وی ادامه داد: حبیب نقش اتصالی با محبوب عالم وجود دارد و محب را محبوب می کند و کار شهدا نیز همین است و فلسفه شهادت این است که در عالم محبت و مهربانی توزیع می کنند. نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان داشت: روز گذشته جریان منحط وحشی صهیونیستی - آمریکایی داعش حدود 100 نفر از مسلمانان شیعه را به شهادت و نزدیک 200 نفر را مجروح کردند. وی گفت: این جریان صهیونیستی که در میان مسلمانان به وجود آمده از جهل و نادانی و تعصب های جاهلی آنها استفاده کردند و به این صورت جریان داعش و امثال آن نفرت، وحشت، برادر کشی، قتل و اختلاف توزیع می کنند و نا امنی را رقم می زنند. وی فلسفه شهادت را نورانی و آسمانی عنوان کرد و اظهار داشت: "حب الحسین یجمعنا" توانسته مسلمان، یهودی، مسیحی، آمریکایی، آفریقایی و... را دور هم‌جمع کند و همایشی از دانشمندان غیر مسلمان در کربلا بر پا کند و همین امر سبب می شود عشق به امام حسین (ع) بیشتر شود. حجت الاسلام تویسرکانی افزود: شهدا به مقامی می رسند که دنیا را پوچ می بینند و احساس می کنند دنیا جایی برای ماندن نیست همان تفکری که حاج قاسم به آن رسید. وی ادامه داد: اگر به یک صفت که در قرآن از آن یاد شده اعتقاد داشته باشیم به مقام شهادت خواهیم رسید که آن صفت "شرح صدر"است که شهدا به آن رسیدند. حجت الاسلام تویسرکانی گفت: قرآن وقتی می‌خواهد وجود حضرت محمد (ص) را توصیف کند به شرح صدر ایشان اشاره می‌کند چرا که شرح صدر سنگینی مسئولیت بزرگ را برمی‌دارد. وی خاطر نشان کرد: سالها با شهید دکامی زندگی کردم مرد بزرگی که سالها در اسارت بود و به خاطر اخلاص هیچ گاه از سختی های زندگی سخن نگفت چرا که شهید سختی و مشقت کار را نمی بیند. نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: مهمترین ویژگی رهبر که توانست ایران را در برابر تحریم ها، خیانت ها، سوء مدیریت ها و نقشه‌های شوم دشمنان حفظ کند همین شرح صدر است اگرچه مشکلات زیادی داریم اما راه زیادی را پیش رفتیم و با همه این سختی‌ها به فتح قله نزدیک می‌شویم. وی گفت: همانطور که رسول اکرم (ص) فرمودند شرح صدر یک هدیه آسمانی است و زمانی به دست می‌آید که آخرت را بر دنیا ترجیح دهیم. حجت الاسلام تویسرکانی بیان داشت: شهدا قلب، فکر و نگاه واحد دارند و تفکری که موجب می شود خدا به ما شرح صدر عنایت کند این است که انسان در فکر و گرایش و عمل به نقطه‌ای برسد که آخرت را بر دنیا ترجیح دهد. وی عنوان کرد: شهید همدانی و همه شهدا صاحب همین ویژگی بودند و به دنیا دلبسته نبودند، البته ضد دنیا نیز نبودند و برای آبادانی دنیا شهید شدند تا مردم آخرتی زیبا به دست بیاورند. حجت الاسلام تویسرکانی خاطر نشان کرد: ما دو راه بیشتر نداریم یا آخرت گرا باشیم یا دنیاگرا و کسی که آخرت گرا باشد دنیایش نیز آباد خواهد شد اما اگر کسی دنیا گرا باشد آخرت را نیز از دست می‌دهد. وی افزود: الان شهید همدانی، شهید سلیمانی و سایر شهدا دنیای زیبایی دارند که نامشان با افتخار در جهان ماندگار و به مقام بالای شهادت نائل شدند. نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: فرهنگ اسلام ناب محمدی رویش هایی در دنیا به وجود آورده که از ایران انقلابی شروع شده و به مرور در کل جهان عدالت، آزادی، پیشرفت، برادری و... حاکم می‌شود و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم خواهد کرد.

شهید حاج حسین همدانی با ایمان به رسول خدا از ولایت پشتیبانی کرد

به گزارش مرصادنیوز، مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر حسین همدانی امروز شنبه در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، جمعی از مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و مردم شهید پرور کرمانشاه، در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شمس الله جلیلیان به بیان ویژگی‌های شهید حاج حسین همدانی در بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: ایشان رزمنده قدیمی، پرتلاش و مدافع حرم بود.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در ادامه با اشاره به سوره اعراف آیه 157، افزود: این آیه ضمن بیان ویژگی های حضرت رسول اکرم (ص) می فرماید مومنین در قبال این حضرت 4 وظیفه بر عهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: این ویژگی‌ها ایمان کامل، احترام به رسول، نصرت و یاری و تبعیت از کتاب نورانی است که به درستی همه این ویژگی‌ها در شهید همدانی هویدا بود.

حجت الاسلام جلیلیان بیان داشت: شهید حاج حسین همدانی مصداق روشن آیه 157 سوره اعراف است که با ایمان به رسول خدا از ولایت پشتیبانی کرد.

وی گفت: ایشان با تمام وجود از همان اوان جوانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرد و در دفاع از ولایت و کیان خود به پا خواست.

انتهای پیام /

کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی بود 2
کار بزرگی که شهید همدانی و شهید سلیمانی در سوریه انجام دادند تشکیل سپاه مردمی بود 3