چهارشنبه 18 مهر 1403

کار مدافعان سلامت مصداق ایثار اجتماعی است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کار مدافعان سلامت مصداق ایثار اجتماعی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یادواره‌های مختلفی برای شهدای پرستار، بهورز و پزشک برگزار شده است و تاکنون اطلاعات 126 نفر از ایثارگران سلامت را جمع‌آوری کردیم و تلاش داریم که کتابچه‌هایی در این خصوص به چاپ برسانیم

به گزارش ایسنا، علی کاظمی ضمن قدردانی از تلاش مدافعان سلامت و آرزوی شفای بیماران بیان کرد: اگر جنگ تحمیلی هم اتفاق نمی‌افتاد ما به ترویج فرهنگ ایثار احتیاج داشتیم؛ چراکه با این روحیه مدیریت جامعه بهتر پیش می‌رود و امروز فعالیت مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در طول انقلاب شهدای بسیاری در عرصه سلامت جان خود را فدا کردند، گفت: یادواره‌های مختلفی برای شهدای پرستار، بهورز و پزشک برگزار شده است و تاکنون اطلاعات 126 نفر از ایثارگران سلامت را جمع‌آوری کردیم و تلاش داریم که کتابچه‌هایی در این خصوص به چاپ برسانیم؛ چراکه معمولا این افراد ناگفته‌هایی از لحظات آخر زندگی شهدا و رزمندگان را دیده و شنیده‌اند.

وی ادامه داد: در استان زنجان نام 3000 شهید، هفت هزار و 500 جانباز و 586 آزاده به ثبت رسیده و در مجموع 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری در ارتباط مستقیم با بنیاد هستند و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به شکل حضوری تا اطلاع ثانوی لغو شده است، بیان کرد: با تقسیم‌بندی انجام شده بیش از 1700 تماس با جانبازان بالای 70 درصد، شیمیایی و عارضه‌دار برقرار شده و ضمن پیگیری شرایط روحی و جسمی و ارائه توصیه‌های بهداشتی، در مرحله نخست بیش از 1000 بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و حتی خانواده‌های پرخطر دو یا سه مرحله این بسته‌ها را دریافت کردند. انتهای پیام