دوشنبه 16 مهر 1403

کالابرگ مانع افزایش نقدینگی می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کالابرگ مانع افزایش نقدینگی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یارانه نقدی نقدینگی را افزایش می‌دهد و موجب افزایش تورم و چاپ پول خواهد شد اما کالابرگ فقط به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد که مورد نیاز مردم است و همچنین از افزایش نقدینگیپول جلوگیری می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه ارز ترجیحی مفاسد و رانت‌های بسیاری را در خود جای داده بود، اظهار داشت: اینکه ارز ترجیحی مانع توزیع عادلانه ثروت شده بود و برای اقتصاد ایران یک چالش بزرگی محسوب می‌شد، مورد اجماع همگان قرار دارد و کسی منکر این موضوع مهم نیست، اما باید در نظر داشت اگر یک تصمیم اقتصادی برای اصلاح سیاست‌های قبلی گرفته می‌شود باید با فکر و اندیشه صحیح همراه باشد و خرد جمعی را در نظر بگیرد.

وی افزود: قطعاً دولت مردمی آقای رئیسی هدفش از حذف ارز ترجیحی توزیع عادلانه ثروت است و نباید در این موضوع شکی داشت، ولی باید دقت کرد درآمدهای ناشی از حذف ارز ترجیحی به درستی در قالب یارانه میان مردم توزیع شود تا فشار اقتصادی مضاعف نه تنها بر روی مردم و اقشار ضعیف وارد نشود، بلکه موجب ارتقای سطح زندگی و بهبود شرایط معیشتی آنها هم شود. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی ضرورتی بود که باید انجام می‌شد و نمی‌توان بر ادامه این سیاست صحه گذاشت. به باور من در جراحی اقتصادی که دولت آن را شروع کرده باید کمک حال دولت بود و به جای محکوم کردن و زیرسؤال بردن این اقدام اقتصادی باید دولت را یاری کرد و برای دولت راهکار اساسی ارائه داد تا بتواند در این مسیر موفق شود. موسوی معتقد است، قطعاً مسیری که دولت در پیش گرفته مثبت و آینده روشن دارد اما به شرط اینکه به درستی اجرا شود و در نیمه راه رها و درگیر حواشی و جریانات او بازی های سیاسی هم نشود. وی درباره کالابرگ الکترونیک و برتری آن نسبت به یارانه نقدی گفت: یارانه نقدی نقدینگی را افزایش می‌دهد و موجب افزایش تورم و چاپ پول خواهد شد اما کالابرگ فقط به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد که مورد نیاز مردم است و همچنین از افزایش نقدینگی پول جلوگیری می‌کند. انتهای پیام /*