یک‌شنبه 8 مهر 1403

کانادا به‌دلیل سرکوب تروریست‌ها از سپاه عصبانی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کانادا به‌دلیل سرکوب تروریست‌ها از سپاه عصبانی است

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح مجلس برای الزام دولت به تروریستی اعلام کردن ارتش، نیرو‌های مسلح و امنیتی وابسته به دولت کانادا گفت: اقدام کانادا در تروریستی خطاب کردن سپاه پاسداران خلاف قوانین بین‌الملل است.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست‌ها نقش موثری داشته و در مقابل تروریسمی که دست پرورده آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها و دیگران بوده و سال‌ها در منطقه جنایت کرده ایستاده، اما حالا کانادا سپاه را تروریستی می‌خواند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: قطع‌به‌یقین آنها از سپاه عصبانی هستند، چون تروریستی که آنها پرورش دادند را سپاه سرکوب کرد و نگذاشت به کشتار ملت‌های منطقه ادامه دهند.

گلرو افزود: کانادا و آمریکا باید در محکمه بین‌المللی در مقابل افکار عمومی دنیا محاکمه شوند و ملت‌های سوریه، عراق و لبنان و دیگر ملت‌های منطقه را کشتار کردند، اما هیچ پاسخگویی از جانب آنها وجود ندارد.

وی گفت: سازمان ملل و شورای امنیت به عنوان رکن اول صلح و امنیت دنیا باید جوابگو باشند که چرا دولت‌های سرکشی که تروریست‌ها را حمایت کردند امروز باید طلبکار باشند و سپاه پاسداران را تروریست خطاب کنند. ما هم این واقعه را هم محکوم می‌کنیم و هم اقدام متقابل در جهت اقدام آنها را به قانون تبدیل می‌کنیم که براساس آن هر نیروی کانادایی در منطقه و در هر جای دنیا نیروی تروریستی است و باید به آنها مقابله شود.