چهارشنبه 18 مهر 1403

کانون پرورش فکری زنجان در ایام کرونایی 750 اثر ویدیویی تولید کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کانون پرورش فکری زنجان در ایام کرونایی 750 اثر ویدیویی تولید کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: با اجرای طرح داوطلبانه "پیک امید مجازی" 750 اثر ویدیویی آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و ادبی برای ترغیب کودکان و نوجوانان جهت ماندن در خانه از سوی این کانون تولید شده است.

علیرضا نوری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا گفت: با شیوع بیماری کرونا و حضور کودکان و نوجوانان و والدین در خانه جهت برخورداری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف ایجاد نشاط و شادابی و غنی سازی اوقات فراغت به راه اندازی پیک امید از اسفند سال گذشته اقدام کرد.

وی اظهار داشت: در ایام کرونا فضاهای مجازی این کانون برای پایدارسازی و ارتباط با اعضا تشکیل شده به طوری که در هر شهرستان 10 فضای مجازی به صورت گروه‌های مجازی برای کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

این مسؤول ادامه داد: کتاب‌رسان‌های سیار در روستاهای پرجمعیت مدنظر قرار گرفته شده و برای هر روستا فضای مجازی مخصوص آن روستا تشکیل شده که در این ارتباط همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی رعایت و عملی شده است.

این مسؤول ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 تاسیس و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی و نویسندگان، طراحان و هنرمندان، ناشران و همکاری پرداخته است و همچنین در برگزاری جشنواره‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان و کمک به توسعه و تکمیل کتابخانه های مساجد و مدارس و کتابخانه‌های عمومی و سایر موسسات همت گمارده است.

وی اظهار داشت: در بخش کودکان و نوجوان تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری، تدارک وسایل آموزشی، تولید نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تولید آثار تئاتر، انیمیشن مخصوص کودکان و نوجوانان، تولید وسایل اسباب بازی، سرگرمی، بازی های رایانه ای و عروسک فعالیت دارد و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور و همچنین نامزدی اسکار، دریافت جشنواره جایزه کن برای پویانمایی، دریافت 16 جایزه بین المللی برای پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان از موفقیتهای این اداره کل بوده است.

این مسؤول ادامه داد: مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی هم از سال 59 با اجرای تئاتر در مناطق محروم و روستایی، امکان تماشای تئاتر برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور را با تولید بیش از 160 عنوان تئاتر آغاز کرده و همچنین اجرای طرح تئاتر مدرسه و تولید کتاب نمایش از فعالیت‌های مرکز تئاتر بوده است.

وی افزود: در حوزه سرگرمی و بازی های سازنده نیز این کانون از سال 61 فعالیت خود را شروع کرده و هدف آن طراحی و تولید سرگرمی های فکری و فرهنگی هنری برای بچه ها بوده و نیز طراحی و ساخت تولید اسباب بازی، سرگرمی و نرم افزارهای آموزشی و عروسک دارا و سارا از دیگر اقدامات این کانون است.

نوری افزود: تمامی مراکز 17 گانه ثابت کانون درهمه شهرستان‌های استان با امکانات فرهنگی و هنری کار فرهنگی انجام می‌دهند و 11 کتابخانه‌ها سیار به روستاهای کمتر برخوردار و مناطق حاشیه نشین شهرها مراجعه می‌کنند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند. به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وجود تنوع و تکثر کاری در بخش‌های مختلف 40 عنوان کار فرهنگی هنری را در تک‌تک مراکز فرهنگی هنری کانون در دست اجرا دارد.

*س_برچسب‌ها_س*