پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کاهش 50 درصدی حمایت از مولفان کتاب در سال جاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کاهش 50 درصدی حمایت از مولفان کتاب در سال جاری

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به دلیل مشکلات مالی در اجرای برنامه های فرهنگی، میزان حمایت از مولفان کتاب نیز امسال 50 درصد کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امسال از کتاب‌های تالیف شده توسط نویسندگان زنجانی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مشکلات مالی میزان این حمایت‌ها به نصف کاهش یافت، افزود: اما تلاش شد از همه مولفان حمایت انجام شود. این مسئول خاطرنشان کرد: با فعال سازی کمیته خرید کتاب و بر اساس آیین نامه اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مولفان استان حمایت و کتاب‌های آنان خریداری شد. معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تلاش شد به همه مراجعات در این زمینه پاسخ مثبت داده شود، ادامه داد: مدارک استان جمع‌آوری و برای تصویب به تهران ارسال شده است. قاسمی تصریح کرد: هر ساله مبلغی به عنوان حمایت از ناشران به استان ها اختصاص می یابد که این میزان در سال جاری با کاهش مواجه شد و این موضوع در کاهش حمایت این اداره کل تاثیرگذار بود. وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده نوع حمایت‌ها بیشتر شود، افزود: البته مشکلات مالی تنها شامل این بخش نمی‌شود و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این موضوع بود. این مسئول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه بضاعت خود برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان بهره جست و برنامه‌ریزی برای سال آینده نیز انجام می‌شود. انتهای پیام /