چهارشنبه 13 تیر 1403

کتابخانه‌های عمومی جایگاه خود را در فضای مجازی پیدا کرده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کتابخانه‌های عمومی جایگاه خود را در فضای مجازی پیدا کرده‌اند

مشهد - ایرنا - معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: فعالیت کتابخانه های عمومی در بستر فضای مجازی جایگاه خود را پیدا کرده است.

مهدی رمضانی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتابخوانی خراسان رضوی در مشهد افزود: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی بر جامعه حاکم شده است و در تمامی خانواده ها نشانی از استرس و اضطراب دیده می‌شود. وی ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی غذای روح بشر است و همانگونه که غذای جسم لازم است غذای روح نیز باید برای استفاده افراد فراهم باشد.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: به رغم تمام مشکلات موجود در ابتدای کار برای فعالیت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی، کتابداران این کتابخانه‌ها به سرعت با شرایط جدید آشنا شدند و در حال حاضر تلاش کتابداران برای انجام رسالت خود در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش افزایش یافته است. معاون امور هماهنگی زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حالی که همه جامعه درگیر معضل کرونا است حوزه فرهنگی به ویژه کتابخانه های عمومی در تلاش است که کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را در جامعه حفظ کند. محمد صادق براتی افزود: خراسان رضوی با میزبانی از 30 میلیون زائر و سه میلیون زائر غیر ایرانی در طول سال در شرایط غیر از کرونا، شایسته جایگاه فرهنگی والا و برجسته در کشور و جهان اسلام است. وی اظهار امیدواری کرد با ادامه تلاشهای فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ایجاد مسیرهای مطالعاتی شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در مشهد به عنوان قطعه ای از بهشت باشیم. مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم سال جاری را به خاطر ابتلای جامعه به ویروس کرونا سالی سخت دانست و گفت: بسیاری از افراد با این ویروس منحوس درگیر شده و عده ای نیز عزیزان خود را از دست داده‌اند. حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افرود: این ویروس با تمام سختیها و مشکلاتی که در جامعه ایجاد کرده است، تجربه ارزشمندی نیز بوجود آورده بطوریکه شاهد شیوه های نوین و خلاقانه در ادامه ارتباط کتابخانه های عمومی با مخاطبان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بودیم. وی ادامه داد: برگزاری نشستهای کتاب خوان، محافل ادبی، معرفی کتاب، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، قیام کتابخانه های عمومی در ابراز ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب برنامه حسینیه کتاب و برنامه های مفصل کتابخانه های عمومی در پاسداشت شهدا در هفته دفاع مقدس بخشی از این اقدامات است. در این مراسم از برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان خراسان رضوی قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*