یک‌شنبه 10 تیر 1403

کره در گروه مرگ مقدماتی جام جهانی 2026؛/ ژاپنی‌ها: نرفتن به خاورمیانه، یعنی بهشت!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کره در گروه مرگ مقدماتی جام جهانی 2026؛/ ژاپنی‌ها: نرفتن به خاورمیانه، یعنی بهشت!

مشخص است که هواداران فوتبال ژاپن از عدم تقابل با تیم‌های خاورمیانه‌ای بسیار خوشحال هستند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از انجام قرعه‌کشی دور سوم مقدماتی جام جهانی 2026 آمریکا، کانادا و مکزیک، واکنش رسانه‌ها و مردم نسبت به شرایط خاص سه تیم برتر فوتبال آسیا یعنی ایران، کره جنوبی و ژاپن بسیار قابل توجه بوده و در شرایطی که از نگاه کارشناسان گروه سوم مسابقات با حضور ژاپن، عربستان، استرالیا، بحرین، چین و اندونزی گروه مرگ این دوره محسوب می‌شود، مردم ژاپن نظری برعکس دارند.

در واقع رسانه‌های ژاپنی مدعی هستند که گروه C با داشتن دو تیم خاورمیانه‌ای به مراتب از گروه B مسابقات وضعیت بهتری دارد. حتی توکیو وب به عنوان یکی از رسانه‌های ژاپنی برای معرفی گروه ابی‌ها، تیتر عجیبی را انتخاب کرد و نوشت: ژاپن به دور از خاورمیانه، به گروه بهشت رسید!

با این حال به نظر می‌رسد کره جنوبی با حضور در گروهی که 5 نماینده از غرب آسیا دارد بسیار کار سختی در پیش دارد و مسافت طولانی و سفرهای طاقت فرسا به سمت دیگر قاره آسیا، مشکل بزرگی برای کره جنوبی باشد.

البته لازم به ذکر است که از هر گروه قرار است تنها دو تیم به عنوان نمایندگان مستقیم آسیا راهی جام جهانی شوند و ژاپن با مرور دوره گذشته که موفق شد بعد از عربستان به عنوان تیم دوم گروه راهی قطر شود، اکنون در نظر دارد که با تکرار عملکرد دوره گذشته بتواند وضعیت خوبی را تجربه کند.

دوره نخست مسابقات در تاریخ 5 و 10 شهریور ماه با انجام دو بازی دنبال می‌شود و در پایان انجام 10 بازی، علاوه بر تیم‌های اول و دوم هر گروه که به صورت مستقیم صعود می‌کنند، تیم‌های سوم و چهارم هم راهی مرحله پلی آف خواهند شد.