چهارشنبه 11 مهر 1403

کرونا به مطبوعات استان مرکزی یک میلیارد و 750 میلیون ریال خسارت زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا به مطبوعات استان مرکزی یک میلیارد و 750 میلیون ریال خسارت زد

اراک - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر یک میلیارد و 750 میلیون ریال به حوزه رسانه و فعالان این بخش در استان خسارت زده است.

«افشین حسینی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس آخرین آمار بیش از 280 خبرنگار در 70 دفتر مطبوعاتی استان مرکزی فعالیت دارند که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نشریات شمار قابل توجهی از این افراد بیکار شدند.

وی ادامه داد: بیش از 100 روزنامه، هفته‌نامه، 2هفته‌نامه، ماهنامه، فصل‌نامه و سالنامه در نقاط مختلف استان مرکزی منتشر می‌شوند که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از نشست‌ها، برنامه‌های خبری نهادهای دولتی و واحدهای تولیدی و تعطیلی چاپخانه‌ها فعالیت این قشر نیز راکد شده و تاکنون بیش از 17 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت متوجه فعالان این حوزه شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: اقدامات چشمگیری در زمینه جبران خسارت اصحاب فرهنگ و هنر از کووید 19 با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده اما این مهم کافی نیست و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جدیت احقاق حقوق فعالان فرهنگ و هنر را دنبال می‌کند.

حسینی اظهار داشت: یک‌هزار و 300 هنرمند زیر پوشش صندوق اعتبار هنر در این استان به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از پرداخت حق بیمه در فصل بهار معاف شدند که این مهم رقم قابل توجه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گام نخست حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر در نتیجه شیوع ویروس کرونا انجام داد.

وی گفت: 90 خبرنگار در 30 خبرگزاری و پایگاه خبری فعالیت می‌کنند که با شیوع ویروس کرونا بیش از چهار میلیارد ریال خسارت متحمل شدند.

11مجتمع فرهنگی و هنری، 103 آموزگاه هنری، 123 موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، 218 کانون تبلیغاتی، 108 نشریه محلی، 50 نمایندگی نشریات سراسری، 580 کانون فرهنگی و هنری مساجد، 96 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، 4 سینما، 40 موسسه فرهنگی چند منظوره، 231 کتابخانه و 2 هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*