دوشنبه 11 تیر 1403

کرونا جان 22 کرمانشاهی دیگر را گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا جان 22 کرمانشاهی دیگر را گرفت

کرمانشاه - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: 22 هم استانی دیگر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند و این بالاترین آمار مرگ و میر در یک شبانه روز در استان است.

«مهدی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با احتساب فوت این افراد، مجموع آمار فوتی های استان به هزار و 75 نفر رسید.

وی گفت: شهرستان های کرمانشاه و اسلام آبادغرب با تعداد فوتی به ترتیب 561 و 119 نفر، بالاترین میزان مرگ و میر در بین شهرستان های استان را دارند. پس از آن هرسین با 60 نفر، کنگاور با 47 نفر، پاوه با 42 نفر، سنقرو کلیایی با 40 نفر، سرپل ذهاب با 40 نفر، صحنه با 39 نفر، گیلانغرب با 37 نفر، جوانرود با 30 نفر، روانسر با 25 نفر، دالاهو با 17 نفر، قصرشیرین با 12 نفر و ثلاث باباجانی با 6 نفر فوتی به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند. وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته همچنین 232 مبتلای دیگر در مراکز درمانی استان بستری شدند که با این تعداد، مجموع بستری های استان به هزار و 202 نفر رسیده است.

محمدی افزود: از این تعداد 174 نفر در بخش ویژه بستری هستند که حال 67 نفر آنها وخیم است و می توان گفت رکورد آمار بیماران با حال وخیم هم در استان شکسته شده و به بالاترین حد خود رسیده است.

برای عبور از بحران کرونا نیازمند مشارکت مردم هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت استان به لحاظ آمار مبتلایان و روند افزایشی تعداد فوتی‌ها بسیار نگران کننده است و عبور از این بحران نیازمند مشارکت جدی مردم است.

هوشنگ بازوند» روز شنبه در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رییس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اظهارداشت: وزارت بهداشت در نشست امروز ستاد ملی کرونا، با توجه به شرایط موجود اعمال یک مجموعه گسترده از محدودیت های جدید را در قالب یک مصوبه پیشنهاد کرد.

وی افزود: براساس این مصوبه محدودیت های در نظر گرفته شده برای گروه‌های چهارگانه مشاغل براساس وضعیت نارنجی و یا قرمز بودن شهرها اعمال می شود. البته خدمات دهی مشاغل گروه یک به دلیل ضرورت آن‌ها، همچنان ادامه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در این نشست مقرر شد این مصوبه توسط سازمان امور استخدامی و قرارگاه مبارزه با کرونا بررسی شود و تا پنجشنبه نظر نهایی را اعلام کنند تا از شنبه در سراسر کشور اجرایی شود.

بازوند خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت استان کرمانشاه بسیار حاد است و جزء شهرستان دالاهو بقیه شهرستان ها در وضعیت قرمز و بحرانی به سر می برند.

وی هشدار داد: اگر مردم رعایت نکنند استان گرفتار یک بحران بسیار حاد خواهد شد و مجبوریم تعطیلی های گسترده ای را اعمال کنیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*