دوشنبه 11 تیر 1403

کرونا در آمریکا؛ کاهش محدودیت‌ها علی‌رغم رکورد موارد ابتلا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا در آمریکا؛ کاهش محدودیت‌ها علی‌رغم رکورد موارد ابتلا

تهران - ایرنا - تارنمای شبکه خبری س ان بی‌سی در گزارشی با اشاره به رکورد تازه موارد ابتلا به کووید -19در آمریکا نوشت: هرچند هرهفته شاهد رکورد تازه‌ای در موارد ابتلا به ویروس کرونا هستیم اما محدودیت‌های وضع شده به دلیل نزدیک شدن به زمان عید شکرگزاری در حال کاهش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این شبکه خبری آمریکایی، در حالیکه محدودیت‌های برقرار شده در آمریکا ناشی از گسترش ویروس کرونا به دلیل نزدیک شدن به روز عید شکرگزاری (6 آذر) برداشته می‌شود، مقامات در آمریکا از رکورد تازه‌ای از موارد بستری ناشی از ابتلا به کووید -19 تنها در روز جمعه خبر دادند.

براساس گزارش‌های رسیده بیش از 68 هزار و 500 نفر تنها در روز جمعه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این بیشترین میزان ابتلا به کووید -19 از زمان آغاز همه گیری است. براساس داده‌های رسیده، اکنون بیش از 13 هزار و 100 نفر در ایالات متحده به دلیل ابتلا به کووید -19 در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در این میان نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا نیز روند افزایشی به خود گرفته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در گزارشی پیش بینی کرده است که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروسی در ماه آینده بیشتر هم می‌شود. این مرکز در هفته جاری پیش بینی کرد که مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا از پنج هزار و 500 مورد در حال حاضر به 13 هزار و 400 نفر تا اوایل دسامبر (نیمه آذر) برسد.

براساس تجزیه و تحلیل سی ان بی‌سی از داده‌های بدست آمده از دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا تنها در روز جمعه شاهد رکورد ابتلای 177 هزار و 200 نفر به کووید -19 بود. این در حالی است که میانگین ابتلای روزانه در هفته گذشته 139 هزار و 900 نفر بوده است که نشانگر افزایش 35 درصدی شمار مبتلایان در مقایسه با یک هفته قبل است.

این افزایش باعث شده است که بیمارستان‌ها در برخی از مناطق کشور، به ویژه غرب میانه و غرب ایالات متحده با محدودیت تخت روبرو شوند.

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از 11میلیون و 226 هزار نفر به کووید -19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 251 هزار و 256 نفر جان خود ار از دست داده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*