چهارشنبه 18 مهر 1403

کشف بیش از 87 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف بیش از 87 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: 87 میلیارد و 227 میلیون ریال کالای قاچاق طی 2 ماه نخست امسال در مرزهای این استان کشف و ضبط شد که 11 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سردار یحیی حسین‌خانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق یکی از اولویت‌های مرزبانی است، اظهار داشت: در این مدت 331 مورد عملیات در مرزهای استان منجر به کشف کالاهای قاچاق شده است.

وی سیگار، البسه، لوازم آرایشی و بهداشتی، احشام، زیورآلات، کیف و کفش را از جمله کالاهای کشف شده عنوان کرد و ادامه داد: در این مدت 86 قاچاقچی دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد کمتر است.

وی بیان کرد: در 2 ماه نخست امسال، 34 دستگاه انواع خودرو از قاچاقچیان کشف شده که در این خصوص نیزشاهد کاهش 71 درصد هستیم.

وی اضافه کرد: در این مدت 520 میلیون ریال ارز خارجی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی افزود: 967 کیلومتر نوار مرزی در این استان وجود دارد که شبانه روزی با دوربین‌های دید در شب و تجهیزات مدرن پایش و کنترل می‌شود.

سردار حسین‌خانی گفت: در این مدت 102 میلیارد و 273 میلیون ریال اقلام بهداشتی توسط مرزبانان در بین مرزنشینان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا 967 کیلومتر از مرزهای ایران با سه کشورهای همسایه شامل عراق، ترکیه و جمهوری‌نخجوان در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد و مرزبانان غیور جمهوری اسلامی در جهت حفاظت از این مرزها به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*