شنبه 7 مهر 1403

کشف کالای قاچاق در آغاجاری و اندیمشک

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف کالای قاچاق در آغاجاری و اندیمشک

اهواز - ایرنا - 2 محموله کالای قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال در شهرستان‌های آغاجاری و اندیمشک کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان سه شنبه شب گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس شهرستان آغاجاری با انجام اقدامات اطلاعاتی یک دستگاه خودروی تریلر حامل بار قاچاق را در محور آغاجاری - بهبهان شناسایی و متوقف کردند.

سردار سید محمد صالحی با بیان اینکه در بازرسی از بار خودرو 45 دستگاه کولرگازی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف کالای قاچاق در اندیمشک 

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق، ماموران پاسگاه ایست و بازرسی پل زال اندیمشک با کار اطلاعاتی یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی خودروی توقیفی انواع کالای قاچاق از قبیل 29 کارتن کفش، 75 کارتن نوشیدنی انرژی زا، هشت کارتن لوازم آرایشی بهداشتی و 12 کارتن قطعات خودرو فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی اندیمشک با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده راهی مرجع قضایی شد.

نشست مشترک فرمانده انتظامی اهواز با رییس جمعیت سران عشایر خوزستان 

نشست مشترک تعامل، همفکری و همدلی فرمانده انتظامی و معاونان شهرستان اهواز با رییس جمعیت سران، معتمدین و نخبگان عشایر و عضو اصلی هیات مدیره جمعیت عشایر استان خوزستان در اهواز برگزار شد. در نشست مشترک فرمانده انتظامی اهواز با سید محسن موسوی سید عرب، رییس جمعیت سران، معتمدین و نخبگان عشایر با هدف همفکری برای استفاده از ظرفیت های یکدیگر و ایجاد تبادل تجربیات در ساختمان فرماندهی انتظامی اهواز برگزار شد.

همچنین در این نشست سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز بر همکاری روسای کلانتری ها و پاسگاه ها در خصوص پشتیبانی و حمایت از سر گروه ها، سران، معتمدین و نخبگان عشایر در حین اجرای فریضه اصلاح ذات البین و صلح، سازش و کمک به آسایش و امنیت جامعه در هنگام حل اختلافات و رایزنی ها در محلات تاکید کرد.

یکی از مشکلات مناطق حاشیه ای و بعضا روستاهای استان خوزستان و شهرستان اهواز نزاع های طایفه ای است که تاکنون حوادث ناگواری را رقم زده است.

در سال های اخیر نیروی انتظامی خوزستان نشست های متعددی را با سران طوایف و اقوام در سطح استان برگزار کرده که این تعاملات نقش موثری در کاهش حوادث داشته است.

انهدام اعضای باند سارقان مسلح در امیدیه

سرهنگ علیرضا میررضایی فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت: در پی وقوع سه فقره سرقت مسلحانه در یک ماه اخیر در شهرستان امیدیه، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با کار اطلاعاتی اعضای باند 6 نفره سارقان مسلح که سرکرده آن ها در یکی از شهرستان های همجوار مخفی شده بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ میررضایی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به 6 فقره سرقت موتور سیکلت که سه فقره آنها مسلحانه بوده اعتراف کردند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضایی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*