پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کشف گازوئیل و سوخت قاچاق

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف گازوئیل و سوخت قاچاق

تهران - ایرنا - پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از کشف بیش از 40 هزار لیتر گازوئیل و 90 هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان روز شنبه در تشریح این خبر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی مرصاد با توقیف یک دستگاه تانکر حمل سوخت از انتقال 41 هزار لیتر گازوئیل قاچاق جلوگیری کردند.

وی افزود: مأموران ایستگاه بازرسی مرصاد با کسب خبری از طریق ماموران پلیس عملیات ویژه استان قم مبنی بر ورود یک دستگاه بونکر حامل سوخت قاچاق به حوزه استان کرمان، این موضوع را در پایش های خودرویی مورد توجه قرار دادند.

ناظری گفت: در این راستا ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری محور"کرمان - زاهدان" کامیون مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند که در بررسی انجام شده مشخص شد، این خودرو حامل 41هزارو 200 لیتر گازوئیل فاقد مجوز حمل بوده که به منظور خروج از کشور از تهران به مقصد شرق کشور بارگیری شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به معرفی راننده این بونکر به مقامات قضائی، گفت: هم اکنون بیش از قبل ارتباطات و اقدامات اطلاعاتی فرا استانی پلیس در همه حوزه ها گسترش یافته که این امر باعث ارتقاء عملکرد مجموعه انتظامی در کشفیات متعدد و ناکامی متخلفان و مرتکبان جرایم مختلف شده است.

شناسایی محل دپو با 90 هزار لیترسوخت قاچاق

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی محل دپوی سوخت قاچاق با 90 هزار لیتر توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و گفت: در اجرای طرح مقابله و قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی ماموران پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی یک محل دپو سوخت قاچاق در شهرستان "سراوان" شدند.

وی افزود: با این تحقیقات ماموران پس از حضور در محل که فرد متخلف اقدام به دپو سوخت در محل کارگاهی کرده بود، بازدید و در بازرسی از آن 90 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند. فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند ایجاد ناامنی و شرارات 

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از دستگیری سرکرده اصلی و 2 عضو یک باند شرارت و ایجاد نا امنی در عملیات پلیس شهرستان قلعه گنج خبر داد.

سردار ناظری گفت: در پی وقوع تیراندازی و دیگر اعمال مجرمانه در برخی مناطق جنوب استان و با ورود سریع پلیس شهرستان قلعه گنجاضافه به این مورد مشخص شد، فردی شرور با تشکیل یک باند اقدام به سرقت مسلحانه، حمل مسلحانه مواد مخدر، تیراندازی به خودروهای شهروندان و ایجاد رعب و وحشت می کند که شناسایی و دستگیری این فرد و همدستانش با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این رابطه ماموران پلیس شهرستان"قلعه گنج" با همکاری ماموران پلیس امنیت و آگاهی استان ضمن انجام کار اطلاعاتی از حضور متهم مورد نظر و همدستانش در یکی از استان های همجوار مطلع و طی یک عملیات ضربتی موفق شدند، سرکرده اصلی این باند به همراه 2 تن از همدستانش را در یک واحد صنفی در حوزه شهرستان نیک شهر غافلگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه سرکرده این باند علاوه بر سوابق متعدد شرارت و ایجاد ناامنی قصد داشته با افزودن بر اعضایش اقدامات مجرمانه بیشتری انجام دهد، گفت: با تلاش بی وقفه و رصد اطلاعاتی خوب ماموران پلیس از رفتارهای مجرمانه این باند پیشگیری و اطلاعات خوبی در رابطه با سایر تحرکات منجر به جرایم خشن حاصل شد.اسباب بازی های قاچاق به مقصد نرسی

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله اسباب بازی الکترونیکی خارجی قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال خبر داد.

وی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی چوپانان حین کنترل یکی از محورهای فرعی این شهرستان به یک کامیون کشنده تانکر دار که از جنوب کشور به مقصد یکی از استان های شمالی در حرکت بود، مشکوک و آن را متوقف کردند.

هاشمی فر گفت: در بازرسی از تانکر این خودرو 70 کارتن اسباب بازی الکترونیکی "پی اس فور و پی اس فایو" و دسته بازی و ایکس باکس و پیانوی خارجی بدون مدارک گمرکی و قانونی کشف شد.

سرهنگ هاشمی فر با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه و توقیف کامیون و محموله اظهار داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 15 میلیارد ریال اعلام شده است.

دستگیری سارق کابل مخابراتی

سرهنگ یدالله حسن پور رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری یک سارق و کشف 20 فقره سرقت کابل مخابراتی خبر داد.

وی افزود: با دستگیری یک نفر سارق توسط ماموران کلانتری 18 کرمان و ارجاع پرونده به پلیس آگاهی، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

حسن پور گفت: این متهم در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به 20 فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به تحویل متهم به مقامات قضائی افزود: بر اساس سوابق پرونده های موجود و بازسازی صحنه های سرقت، اموال مسروقه تحویل نماینده شرکت مخابرات شد.

*س_برچسب‌ها_س*