دوشنبه 16 مهر 1403

کشف 513 کیلوگرم موادمخدر در زنجان طی سه ماهه نخست امسال

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف 513 کیلوگرم موادمخدر در زنجان طی سه ماهه نخست امسال

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی سه ماه نخست امسال 513 کیلوگرم انواع موادمخدر در این کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طی این مدت در راستای کشفیات انجام شده، 981 نفر در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین 146 دستگاه خودرو در ارتباط با کشفیات مواد مخدر در استان توقیف و هفت باند قاچاق مواد مخدر نیز دراستان منهدم شد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در خصوص جمع آوری معتادان نیز اقدامات خوبی طی 2 ماه اخیر انجام شد، اظهار داشت: در 2 ماه نخست سال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و عدم امکان نگهداری معتادان، موضوع جمع آوری معتادان با مشکل برخورد کرد اما پس از اردیبهشت ماه امسال با اقدامات و حمایت خوب قضایی، افزایش 38 درصدی دستگیری معتادان متجاهر را نسبت به سال قبل داشتیم.

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه طی این مدت 525 معتاد در استان دستگیر شدند، افزود: دستگیر شدگان در ابتدا به قرنطینه و پس از اتمام قرنطینه به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از 525 معتاد دستگیر شده فقط 2 نفر زن بودند، گفت: این آمار حاکی از آن است که استان زنجان درحوزه سلامت زنان از استان های دارای وضعیت مطلوب و پاک در کشور است.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تاثیرآسیب مواد مخدر در رشد نرخ جرائم دیگر در این استان اشاره کرد و گفت: در اوائل سال که به دلیل شیوع کرونا جمع آوری معتادان با مشکل روبه رو شده بود، میزان سرقت در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از 60 درصد رشد کرد.

وی افزود: پس از جمع آوری معتادان میزان سرقت در استان در مقایسه با مدت مشابع سال گذشته 2 درصد کاهش یافت.

*س_برچسب‌ها_س*