شنبه 7 مهر 1403

کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته است / فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته است / فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته است، گفتند: فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود چراکه دشمنان ایران اسلامی خودشان منبع دروغ، تجاوز و ظلم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته است، گفتند: فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود چراکه دشمنان ایران اسلامی خودشان منبع دروغ، تجاوز و ظلم هستند.

قطع دوربین های آژانس بین المللی جواب دندان شکنی به دروغگویی های آنان است

حجت الاسلام خانجانی، امام جمعه موقت شهرستان حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: هراس شدیدصهیونیستی از فروپاشی زودتر از پیش بینی مقام معظم رهبری تداعی هشدار حضرت امام خمینی به گورباچف است. خانجانی افزود: حسنعلی منصور سد بزرگی در راه ملی شدن صنعت نفت بود که توسط مجاهدان مؤتلفه اسلامی شکسته شد. وی بیان داشت: فصل گرما باعث مصرف آب میشود اگر درست مصرف نکنیم این مایه حیات دچار اختلال خواهد شد. امام جمعه موقت حاجی آباد تصریح کرد: صنایع دستی جایگاه ویژه ای در میراث فرهنگی هر ملت دارد؛ زیرا تنوع آثار صنایع دستی ذوق، تفکر و خلاقیت یک ملت را نشان میدهد و تاثیر بسزایی در اشتغال زایی، صادرات، گردشگری و فرهنگ هر کشور دارد. خانجانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ابعاد شخصیترهبر کبیر انقلاب گفت: حضرت امام خمینی روح تازه ای را در شناخت انقلاب و آینده به ما دادند؛ خصوصیات مکتبی امام و خصوصیات الگویی امام برای اداره کشور از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که ما چقدر با رهبر کبیر انقلاب اسلامی همسو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از مهمترین جلوه‌های مهربانی امام رضا ع رفتار ایشان بامردم است، مردمی بودن یعنی بارندگی مردم کنار بیاییم مثل مردم زندگی کنیم با طبقات مختلف مردم اُنس بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: امروز که دشمن برخوردهای ما را نسبت به خودشان می بینند وانمود می کنند که این قطعنامه سیاسی و با هدف اعمال فشار بیشتر جهت کشاندن ایران به پای میز مذاکره بوده است؛ چرا ایران نسبت به این قطعنامه مقابله به مثل کرده و اقدام های تنویری را اعمال کرده است.

وی با اشاره به اینکه سر این موضوع آمریکایی ها، صهیونیست ها و اروپایی ها تقسیم کار کرده اند، بیان داشت: صهیونیست ها همیشه و بویژه امروز که گرفتار اضمحلال و بیچارچگی شده اند و در این شرایط که دستشان از همه جا کوتاه شده است، دست به یک اقدام های مذبوحانه می زنند.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: البته به فرمایش رهبرمعظم انقلاب دوران بزن و در رو دیگر تمام شده است و صهیونیست ها امروز در مقابل هر اقدامی که انجام می دهند، 10برابر آن را می خورند و منتهی ما کمتر این مساله را رسانه ای کرده ایم که خودشان نیز نسبت به این موضوع واقف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یادآورشد: در زمانی که صهیونیست ها بی شرمانه یک جوان مومن و مدافع حرم ما را «شهید پاسدار صیاد خدایی» بدون محافظ و در کنار منزلش ترور می کنند، پاسخی کوبنده دریافت کردند که آن هم ترور مامور عالی رتبه موساد بوده که با آن همه محافظ در قلب صهیونیست ها هدف قرار گرفته است.

وی گفت: دشمنان بدانند که اگر بخواهند دست به ترورهای کور بزنند ما پاسخش را قاطعانه می دهیم و تیرهای غیبی الهی برسرشان می بارد.

سرود «سلام فرمانده» تمام توطئه ها و بساط دشمن را بهم ریخته است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تولید سرود زیبای «سلام فرمانده» گفت: این سرود نسل نوجوان ما را واکسینه کرد و تمام بساط و توطئه های دشمن را بهم ریخته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: این سرود ملی نه تنها در کشور ما ایران بلکه مرزهای ما را درخارج از کشور هم درنوردیده است و و مورد استقبال همه مومنان در کشورهای مختلف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید از ایمان مردم برای تولید عمل صالح استفاده شود، ابرازداشت: سرود سلام فرمانده امروز رگه های ایمان مردم نسبت به وجود مقدس امام زمان (عج) را قوی تر کرده و دشمن را به لرزه انداخته است.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: رهبرمعظم انقلاب سفارش کرده اند که نگذارید دشمن وانمود کند که این کشور به بمب بست رسیده است؛ این سنت خداست که ترقی و تکامل از دل مشکلات بیرون بیاید و نمی توانید جامعه ای را ببینید که بدون مبارزه با مشکلات و ناهمواری رشد و کمال یابد و امروز ملت ما از دل مشکلات مسیر رو به جلو و تکاملی را طی می کند.

وی، قدرشناسی از مسوولان انقلابی را از دیگر خواسته های رهبرمعظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در این جامعه کسانی هستند که برای مردم ما زحمت می کشند و این مسوولان دلسوز و انقلابی نباید به فراموشی سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین به سفارش های رهبرمعظم انقلاب که در حرم حضرت امام خمینی (ره) در ضمن تبیین مکتب امام و شخصیت ایشان توصیه هایی را داشتند، گفت: نخستین توصیه این بود که نگذارید دشمن از انقلاب هویت زدایی کند چرا که دشن روی هویت های انقلاب که همان دفاع از محرومان، استقلال در مقابل قدرت ها، استکبارستیزی، مکتب امام، عجین با اسلام و جایگاه مردم در انقلاب بوده، دست گذاشته است.

وی یادآورشد: دومین توصیه رهبرمعظم انقلاب این است که مواظب نفوذ جریانات ارتجاع باشید آن هم یک مفهوم جدیدی از ارتجا بوده که رهبری آن را وارد ادبیات سیاسی کردند.

امام رضا (ع) رئوف، عالم آل محمد و مظهر و تجلی سبقت خداست

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: سه نام امام رئوف، عالم آل محمد و مظهر سبقت خدا برای آن حضرت در لسان اهل بیت (ع) آمده است که امام رئوف یعنی امام مهربانی ها نسبت به مردم، محبان و مومنان بوده است.

وی گفت: دومین ویژگی آن حضرت «عالم آل محمد» است؛ چرا که آن امام همام در مناظراتی که با گروه های مختلف داشتند، از حریف و کیان اسلام و شیعیان دفاع می کرد و خصوصیت برتر امام هشتم «یَا مَن سَبَقَت رَحمَتُهُ غَضَبَهُ» در واقع مظهر و تجلی اسم سابق خداست که امیدواریم همه ما بتوانیم در مسیر هدایت های آن امام همام قرار بگیریم.

گرانی ها به مردم فشار آورده است / کنترل و نظارت بر بازار جدی تر شود

امام جمعه بندرعباس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گرانی ها بر مردم فشار آورده است، توصیه کرد: مسوولان و متولیان امر مساله کنترل و نظارت بر بازار را جدی تر دنبال کنند و نگذارند از شرایط روانی بازار قیمت ها به صورت افسارگسیخته بالا رود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تصریح کرد: مردم در رنج و سختی هستند و آرامش روحی ندارند و باید جلوی این تلاطمی که در بازار وجود دارد و بیشتر منشا آن روانی دارد را گرفت.

وی یادآورشد: دولت اقتصاد کشور را یک جراجی بزرگ می کند که در این راستا بعضی از مسائل و پیامدهای آن اجتناب ناپذیر بوده، اما بعضی ها را می توان با نظارت به موقع و بیشتر بر بازار و تزریق کالا کنترل کرد که کمترین مردم بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه کمتر آسیب ببیند.

ابتکار استاندار در تشکیل نشست شورای اداری استان در شهرستان ها ستودنی است

نماینده ولی فقیه در پایان ضمن قدردانی از استاندار و دستگاه دولت گفت: ابتکار استاندار در برگزاری نشست شورای اداری استان در هریک از شهرستان های استان ستودنی است چرا که مسائل و مشکلات شهرستان ها را با حضور اعضای شورای اداری مورد بررسی قرار می گیرد و به آن ها رسیدگی می شود.

بزرگ ترین خدمت مسئولان به مردم رفع مشکلات است

حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرستان سیریک گفت: کسانی که هم صدا با دشمنان انقلاب و نظام در شبکه های معاند هستند باید با صدای بلند به این دسته افراد بگویم شما در توهم و خیال باطل هستید که بخواهید به این راحتی این انقلاب را نابود کنید این انقلاب به سادگی به دست نیامده که به این راحتی از دست برود، مردم پای این انقلاب جان ها داده اند و الان هم حاظراند برای حفظ این انقلاب دوباره جان بدهند.

امام جمعه موقت شهرستان سیریک افزود: به همه مسئولان و خدمتگزاران دولت و نظام توصیه می کنم مشکلات مردم را حل کنند در بازار نظارت و کنترل داشته باشند امنیت و اقتدار مان در نیا را قدر بدانیم همه کشور ها در حال جنگ هستند ما در جزیره امن هستیم و باید قدر این نعمت امنیت را بدانیم و شاکر خداوند باشیم.

وی در ادامه گفت: وقتی خدا در محور زندگی ما باشد تکبر و غرور از بین خواهد رفت و یقینا پیروزی و سعادت زندگی همراه ما خواهد بود.

دشمن به دنبال عادی سازی های غلط است

حجت الاسلام سالاری در خطبه نماز جمعه امروز شهرستان خمیر، ضمن تبریک ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امام و ولایت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، اظهار کرد: عملیات روانی دشمن در میدان پیچیده جنگ روانی با هدف تغییر باورها و رفتار ها شده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال عادی سازی های غلط است، افزود: در جنگ روانی، راهبرد ها و تاکتیک های مختلفی در قالب روانی و هدفمند اطلاعات بوجود می آورد.

خطیب موقت خمیر عنوان ادامه داد: عملیات روانی دشمن مانند آمپول فارغ از اینکه محتوای آن چه باشد بواسطه کار کردی که دارد تصورات و محتویات غیر واقع را در ناخوداگاه فرد منتقل می کند.

سالاری عنوان کرد: کوچک نمایی، بزرگ نمایی، مثبت نمایی و منفی نمایی چهار عملیات اصلی در بحث انگاره سازی است.

وی با اشاره به دو واژه تعمیم و تقطیع در عملیاتی روانی، تصریح کرد: در اتفاقات اخیر تحرکات دشمن در کشور با نشان دادن وضعیت آشوب در کشور در حال تعمیم است و از طرفی با تقطیع مطالب برخی از مسئولین سعی دارد با احساسات تصویری غلط ایجاد کند.

امام جمعه موقت شهرستان بندر خمیر گفت: استفاده از منابع خبری معتبر، رجوع به منابع متضاد و عدم اتکا به تیتر اخبار به سبب اینکه گاهی تیتر که مهمترین بخش خبر است آلوده ترین هم خواهد بود، راه های مقابله با ترفندهای دشمن است.

سالاری ضمن تشکر از مسئولین، اعلام کرد: اقدام عاجل در خصوص محور حادثه خیز کورستان به لار قابل تقدیر است و نشان از آن دارد که در مطالبه گری صحیح بن بست وجود ندارد.

وی در بخش دیگر به خطبه اشاره به بحث مهدویت، ادامه داد: از محورترین و اساسی ترین اعتقاد شیعه که سهم بسیاری را در خود جای داده است اعتقاد به وجود حجت الهی است.

خطیب موقت شهرستان خمیر با اشاره به وظایف شیعیان در دوران غیبت، گفت: شناخت نسبت به امام و حجت الهی یک فرض است که ولی خدا را بشناسیم.

کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته است

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سی و سومین آیین رحلت امام راحل در مرقد مطهر خمینی (ره) اظهار داشت: ایشان در پایان سخنان خود در هفت محور توصیه هایی به انقلابیون و جبهه های مختلف داشتند که می توان آنها را ماموریت هایی برای حفاظت از انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

وی جلوگیری از هویت زدایی انقلاب اسلامی را اولین محور توصیه های رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و افزود: هم اکنون برخی انقلاب اسلامی را وارنه جلوه می دهند که مخاطبان این توصیه ها باید با اقدام های مختلف در حوزه فرهنگی مانع از این اقدام شوند.

امام جمعه کیش یادآور شد: همچنین براساس این توصیه ها امام راحل به عنوان روح انقلاب اسلامی نباید در جامعه کمرنگ و اهداف ایشان در مکتب و خط واقعی امام خمینی (ره) تحریف شود و جوانان باید با اتکا به آموزه های این مکتب باید دروغ و فریب دشمنان را در جامعه افشا کنند.

وی در خصوص ممانعت از نفوذ گروه های ارتجاع در جامعه اظهار داشت: منظور از گروه های ارتجاع آن دسته از کسانی است که پیرو سبک و سیاست غرب هستند که با نفوذ آنها در جامعه بسیاری از رهروان مکتب امام راحل از مسیر انقلاب خارج می شوند.

حسن زاده ایمان به توان مردم را از مهمترین توصیه های رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و افزود: ایشان همواره نسبت به اعتقاد و ایمان مردم اعتماد داشته که این مساله بین رهبران دنیا بین نظیر است و رهروان انقلاب اسلامی باید با اتکا به نکته کشور را در مسیر مکتب امام هدایت کنند.

وی گفت: بر اساس این توصیه ها برخلاف آنچه که دشمنان قلمداد می کنند کشور در مسیری پر قدرت و بدور از بن بست قرار گرفته انتظار می رود فعالان فضای مجازی از راستای جهاد تبیین این مساله را در بین افکار عمومی کشور روشن کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم با بیان اینکه ترویج فرهنگ قدرشناسی بسیار مهم است، افزود: مسوول حق ندارند با گفتار و یا عمل خود مردم را ناامید کنند و این حرام شرعی است.

وی با بیان اینکه عملکرد درست مسوولین موجب باعث پیشرفت و توسعه شهرستان و استان خواهد شد، افزود: مردم نیز با دیدن این گام برداشتن ها قدرشناس خواهند بود.

غرب جزیره آب، راه و توسعه متوازن می‌خواهد

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه توسعه جزیره نیازمند مایه حیات است، اضافه کرد: این رشد و تعالی باید متوازن باشد و آب و جاده و تاسیسات باید به غرب هم برسد.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب به مردم قول داده شده و باید به سرانجام برسد، گفت: ما نزد مردم ریش گرو گذاشته‌ایم ولی مشکل آب حل نشده و مردم گرفتار هستند.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه اگر پنج کیلومتر از قشم عبور کنیم مردم مشکل آب دارند، اظهار داشت: وزیر و مسوولین استان و شهرستان باید همت بگمارند و مشکل آب غرب جزیره را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه توسعه غرب جزیره به همان اندازه شرق شهرستان اهمیت دارد، افزود: ایجاد واحدهای دانشگاهی و درمانی در غرب جزیره هم به اندازه شرق جزیره اهمیت دارد و مردم از وضعیت بهداشت در این منطقه ناخرسندند که این موضوع البته ارتباطی با مدیر شبکه بهداشت قشم ندارد.

صاحبخانه‌ها به مستاجران رحم کنند

امام جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صاحبخانه‌ها باید به مستاجران رحم کنند اما شاهد هستیم همان افراد مستاجران ایرانی را اخراج می‌کنند و به افاغنه بدون مجوز مغازه‌های خود را با قیمت‌های بالاتر اجاره می‌دهند و با دست خود ضربه‌ای محکم به خود می‌زنند.

وی تصریح کرد: دادستان شهرستان از این موضوع باخبر بوده و با توجه به اینکه حتی اجاره با واسطه به این افراد هم جرم است و امنیت روانی و اقتصادی مردم را به مخاطره می‌اندازد، طبق قانون با این‌گونه خاطیان برخورد خواهد شد.

امام جمعه قشم همچنین در خصوص اعلام کردن حکم شرعی قاچاق گفت: منتظر حرام اعلام کردن قاچاق هستیم و این یک مطالبه دینی است تا مردم زیر چرخ شوتی ها (خودروهای حمل قاچاق) لِه نشوند.

وی ادامه داد: حتی ناخداهای قایق های قاچاق ایرانی نیستند و راننده ها هم اتباع بیگانه هستند که برای طمع‌ورزی عده‌ای جان مردم را در راه ها و مسیرهای مواصلاتی می‌ستانند.

شناساندن صنایع دستی، راهی برای توسعه مشاغل خانگی

خطیب جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از راهکارهای اقتصادی که مسوولین و متولیان می‌توانند مردم را بابت توسعه مشاغل خانگی کمک دهند، صنایع دستی است.

وی ادامه داد: باید از این مشاغل خرد و اثرگذار در اقتصاد خانگی حمایت شود و با سامانه‌ای کردن آن و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و شناساندن این صنایع دستی حمایت کرد.

حجت‌الاسلام حاجبی تاکید کرد: باید صنایع دستی به دست مشتری برسد و اقتصاد خانواده بچرخد و بازار خوب جزیره را می توان پررونق ساخت.

وی همچنین گفت: آمریکا اذعان کرده که در فشار حداکثری به ایران شکست خورد و برای همین تقسیم کار کرده‌اند تا ایران را زیر فشار بگذارند.

امام جمعه قشم بیان داشت: نمی‌توان تا ابد منتظر باشیم تا بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند و اگر حتی بالای هر سانتریفیوژ یک نفر از آژانس باشد، باز هم ایراداتی را خواهند گرفت.

فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود

حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه‌های نمازجمعه ظهر امروز با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: در روایت متعدد آن امام همام همواره بر رعایت اخلاق نیک و شایسته تاکید کردند و باید بنا بر فرموده ایشان انسان همیشه مایه خیر باشد.

وی با اشاره به رهمنودهای مقام معظم رهبری در سی سومین مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: رهبری بر رفع محرومیت زدایی در جامعه و پیاده کردن اسلام ناب محمدی تاکید کرده‌اند چرا که در نقطه مقابله عده‌ای بدنبال اسلام آمریکایی هستند و این‌ها به دنبال دور کردن اسلام واقعی و هویت‌زدایی از انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام دری ادامه داد: ایشان تاکید کردند نگذارید یاد امام از جامعه کمرنگ شود و بر همین اساس باید در این رابطه برای تبیین شخصیت این انسان بزرگ به‌طور ویژه کارهای بسیاری انجام شود چرا که ذره ذره زندگی آن بزرگوار درس است.

وی گفت: ایشان بر مرتجی نبودن تاکید داشتند، یعنی تابعه سبک و زندگی غربی نبودن در واقع فرهنگ اصیل و اسلامی در جمهوری اسلامی با یاری رساندن به دیگران تبیین می‌شود و غنا فرهنگ ما برخی رفتارها از جمله عدم توجه به پدر و مادر به‌دنبال هوا و هوس بودن و خوش گذران بودن را نمی‌پذیرد.

دری تصریح کرد: فریب‌ها و جنگ روانی دشمنان بنا به فرموده رهبری باید افشا شود چراکه دشمنان ایران اسلامی خودشان منبع دروغ، تجاوز و ظلم هستند.

امام جمعه رودان بیان داشت: قدرشناسی از مسوولان نیز مورد تاکید معظم له است و همانطور که بیان داشتند: قطعا باید قدر دان آن رییس جمهوری باشیم که خود را در به بین فقیرترین مردم می‌رسانند تا به بررسی مشکلات آنان بپردازند.

وی گفت: رونق بخشی به صنایع دستی و مشاغل خانگی در شهرستان رودان یک ضرورت است که با راه‌اندازی یک بازارچه صنایع دستی گام مهمی در این راه برداشته خواهد شد.

دری تاکید کرد: باید بازارچه‌ای به‌صورت هفتگی راه‌اندازی شود تا مشاغل خانگی اقشار مختلف بویژه روستاییان به دید عموم برسد.

وی با اشاره به روز گل و گیاه در هفته پیش رو گفت: این شهرستان ظرفیت پرورش انواع گل و گیاه را دارد و این ظرفیت باید تبدیل به یک فرصتی برای معرفی شهرستان شود.

امام جمعه رودان به افتخار آفرینی جوانان ورزشکار رودانی در صحنه‌های ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: حمایت از این جوانان مایه بالندگی تمام شهرستان و کسب افتخارات روز افزون خواهد شد.

انتهای پیام /