دوشنبه 9 مهر 1403

«کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی» برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
«کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی» برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - صندوق نوآوری و شکوفایی «کمپ مالکیت فکری تا تجاری سازی» را با تمرکز بر اختراعات و با همکاری کانون پتنت ایران در تاریخ 24 تا 26 خرداد ماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق علاوه بر نقش حمایتی در ثبت اختراعات داخل و خارج از کشور با هدف آموزش و ترویج مفاهیم مرتبط در میان شرکت‌های دانش بنیان، اقدام به برگزاری سلسله کمپ‌های مالکیت فکری کرده است. بر این اساس «کمپ مالکیت فکری تا تجاری سازی» در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

جامعه مخاطب این دوره شرکت های دانش بنیان، شتابدهنده‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شرکت های خلاق و فناور است. در این دوره علاوه بر آشنایی با اقسام مالکیت فکری و شرایط حفاظت، لزوم مدیریت دارایی های فکری، استراتژی‌های جستجو، مسیر ملی حفاظت از اختراعات، پیمان همکاری ثبت اختراع (PCT)، حفاظت از اختراعات در اداره ثبت اختراعات آمریکا (USPTO)، دعاوی حقوقی و پیگیری نقض حق اختراع بیان خواهد شد.

به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع کرونا، ظرفیت این کمپ محدود است و همچنین امکان حضور در دوره به صورت مجازی نیز فراهم شده است. شرکت‌ها، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری دانش‌بنیان، می‌توانند از طریق سامانه غزال (ghazal.inif.ir) برای شرکت در این کمپ ثبت‌نام و از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند. سایر علاقه‌مندان نیز با مراجعه به سایت کانون پتنت و انجام ثبت‌نام، امکان بهره‌مندی از حمایت‌های کانون پتنت برای حضور در کمپ را خواهند داشت.

صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دانش‌بنیان نیز می‌توانند با حمایت دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در این دوره شرکت کنند. موسسه دارایی های فکری و فناوری پلکان به عنوان کارگزار اجرایی این دوره، صندوق نوآوری و شکوفایی را همراهی می کند.

*س_برچسب‌ها_س*