دوشنبه 16 مهر 1403

کنگره 3535 شهید استان زنجان فرصت مناسب برای تبیین زیبایی‌های دفاع مقدس است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کنگره 3535 شهید استان زنجان فرصت مناسب برای تبیین زیبایی‌های دفاع مقدس است

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: برگزاری کنگره 3535 شهید این استان، فرصتی مغتنم و مناسب برای تبیین زیبایی‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.

سردار جهانبخش کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کنگره شهدا در بسیاری از استان‌های ایران برگزار شده است و هدف از آن، صرفا یک اجلاسیه یک هفته‌ای نیست، افزود: کنگره شهدا، نتایج زحمات و تلاش های چندین ساله تمام نهادها، دستگاه های اجرایی، رزمندگان و خانواده شهدا در راستای تبیین سیره زندگی شهدا است.

وی با بیان اینکه با گذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس، هنوز کنگره شهدای استان زنجان برگزار نشده است و پدران و مادران شهدا به خاطر وفات خود نتوانستند از این نعمت بهره مند شده و خاطراتشان ثبت و ضبط شود، اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی رشادتها و دلاورمردی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و زیبایی های دفاع مقدس به طور کامل و شایسته به نسل جوان معرفی و تبیین نشده که این کنگره برای این منظور، فرصت بسیار خوبی است.

سردار کرمی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی محسوب می شود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در صدد ضربه به نظام و انقلابی بودند که بر پایه اسلام و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حمایت و پشتیبانی صددرصدی مردم همراه بود.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی به عنوان آخرین ضربه و نقشه صدام و ارتش بعث عراق با پشتیبانی کشورهای غرب، آمریکا و بلوک شرق برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، افزود: در واقع جنگ تحمیلی هشت ساله، یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود که دشمنان شکست مفتضحانه را متحمل شدند.

سردار کرمی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی، ارتش عراق کاملا آماده رویارویی با رزمندگان اسلام بود طوری که با آغاز جنگ و برآورد نظامی از تجهیزات هر 2 طرف، ما محکوم به شکست بودیم، گفت: اما با عنایت خداوند متعال و رشادت ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و با فرماندهی هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)، رزمندگان اسلام و ملت ایران توانست هشت سال در مقابل تمامی ابر قدرت ها ایستادگی کرده و صحنه های تاریخی بی نظیر خلق کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید رشادت‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس، کمرنگ و یا فراموش شود، افزود: دفاع مقدس صحنه‌هایی است که کمتر در تاریخ مشاهده شده و وظیفه ما است که باید در حفظ این صحنه‌ها نهایت تلاش و کوشش را داشت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه شجاعت ها و فداکاری های رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به استان زنجان داشتند فرمودند "رزمندگان زنجانی در دفاع مقدس در نیروهای مسلح نقش برجسته‌ای را ایفا کردند " و امروز مدیون شهدا و جانبازان در خلق چنین افتخاری هستیم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه پس از پایان جنگ تحمیلی، رشادت ها و دلاوری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و زیبایی های دفاع مقدس به طور شایسته به نسل نوجوان و جوان معرفی و تبیین نشده است، افزود: نوجوانان و جوانان بایستی با روحیه ایثار و شهادت طلبی رزمندگان اسلام آشنا شده و راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی را ادامه دهند چرا که تنها راه انتقال این فرهنگ، ثبت و ضبط خاطرات خانواده های شهدا است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برگزاری کنگره از مرکز ابلاغ شده و از سوی مسوؤلان استان نیز مورد استقبال ویژه قرار گرفته است، تصریح کرد: ستادهای شورای سیاست‌گذاری و ستاد اجرایی کنگره 3535 شهید استان تشکیل شده و در شهرستان ها نیز هماهنگی های لازم برای برگزاری صورت گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*