پنج‌شنبه 12 مهر 1403

کهگیلویه و بویراحمد در یک قدمی بحران کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کهگیلویه و بویراحمد در یک قدمی بحران کرونا

یاسوج - ایرنا - ویروس هراس آور جهانی کرونا رحم ندارد، از نوزاد تا بزرگسال را در این کره خاکی درگیر خود می کند، این روزها در کوچه پس کوچه های شهر، در بانک ها و نانوایی ها و دیگر اماکن با بی خیالی تمام قدم می زنیم و خرید می کنیم اما از عاقبت تلخ بی خیالی هایمان غافلیم.

آمار های منتشر شده از سایت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گویای این حقیقت تلخ است که ویروس منحوس کرونا همچنان بر اسب تندروی خود می تازد و زن و مرد پیر و جوان را به زانو در می آورد.

آمد و رفت های بی دلیل مان در کوچه های شهر و شرکت در مراسم عروسی، عزا و دیگر موراد آتش همه گیری کرونا را شعله ور تر می کند و همچنان گوش هایمان بدهکار هشدار های مسئولان بهداشت نیست.

اخبار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد رعب انگیز و اعلام شد که شیب کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجهی روبه رو است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی رغم هشدار ها، همچنان شاهد حضور افراد در مکان های عمومی پر خطری همچون مراسم های تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی هستیم.

دکتر پرویز یزدان پناه ابراز داشت: افزون بر 90 درصد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد در این مکان های پر خطر به ویژه حضور در مراسم ترحیم و عروسی به بیماری کرونا دچار شده اند.

یزدان پناه تاکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را در پی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست که از هر گونه تردد و سفر غیر ضرور به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروی از منزل خارج شوند، چنانچه به بیرون می روند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و ماسک و دستکش استفاده کنند.

محمد مهدی بانشی افزود: در روزهای اخیر مردم کهگیلویه و بویراحمد در رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضعیف عمل کرده اند و چنان می پندارند که این بیماری به هیچ وجه به این استان وارد نشده است.

وی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی تاوان سختی خواهیم داد که آن هم مرگ عزیزان مان خواهد بود و به سرنوشت استان خوزستان دچار خواهیم شد.

پس بهتر است به خاطر عزیزانمان هم شده به خود رحم کنیم و در خانه هایمان بمانیم و اندکی صبر داشته باشیم تا باز هم بتوانیم برای باری دیگر در جمع خانواده حضور پیدا کنیم.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 157 هزار و 562 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 64 نفر در 24 ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به 7942 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*