شنبه 7 مهر 1403

گزارش نشست کمیسیون قضایی / اعلام آمادگی بسیج حقوقدانان برای ارائه مشورت به مجلس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
گزارش نشست کمیسیون قضایی / اعلام آمادگی بسیج حقوقدانان برای ارائه مشورت به مجلس

حجت الاسلام محمدعلی نقد علی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس بسیج حقوقدانان با حضور در جلسه کمیسیون گزارشی را از برنامه‌ها و اقدامات بسیج حقوقدانان ارائه کرد.

وی افزود: رئیس بسیج حقوقدانان گفت که در زیر مجموعه آنها 50 هزار نفر به صورت فعال و 20 هزار نفر به صورت عضو عادی در حال فعالیت هستند و بسیج حقوقدانان آمادگی دارد تا مشورت‌های لازم را در تدوین طرح‌ها و لوایح به کمیسیون‌های مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: رئیس بسیج حقوقدانان همچنین گزارشی را از اقدامات این مجموعه در مورد صلح و سازش‌ها معاضدت‌های حقوقی که داشتند به نمایندگان ارائه کرد.

نقدعلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این جلسه امروز طبق تبصره ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس در مورد عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر درباره ارائه تعریف و توزیع عناوین جدید مواد مخدر مطرح شد و نمایندگان وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر گزارشی را در این زمینه به اعضای کمیسیون ارائه کردند که نمایندگان از این گزارش قانع نشدند و بنا شد گزارش مکتوب در این باره به کمیسیون ارائه شود.

وی افزود: چنانچه گزارش مکتوب به نهادهای مربوطه در مورد تعاریف و عناوین جدید مواد مخدر برای کمیسیون قانع‌کننده نباشد گزارش این موضوع در صحن مجلس قرائت می‌شود و در مواردی هم که تخلفی صورت گرفته باشد از طریق نهادها نظارتی ازجمله کمیسیون اصل نود مجلس موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی محمدعلی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی مجلس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است