دوشنبه 16 مهر 1403

گزینه احتمالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کیست؟/ آهنگر چه سوابق علمی - پژوهشی دارد؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گزینه احتمالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور کیست؟/ آهنگر چه سوابق علمی - پژوهشی دارد؟

این روزها بعد از حدود یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم اخباری درباره تغییر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به گوش می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از گذشت حدود یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، این روزها اخبار از جابه جایی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در فضای رسانه ای منتشر شده است.

تا پیش از این سورنا ستاری این معاونت را عهده دار بود اما این روزها خبر از کناره گیری وی از سکانداری این معاونت به گوش می رسد.

این میان اما 'محمدرضا حسنی آهنگر' یک از گزینه های احتمالی برای عهده داری معاونت فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود. وی سوابق روشنی در زمینه آموزشی، پژوهشی و اجرایی دارد و تا پیش از این توانسته است در برخی حوزه های علمی اثرگذار اجرایی داشته باشد.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق - الکترونیک و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر شاخه نرم افزار و سخت افزار است.

همچنین دارا بودن مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر - گرایش هوش مصنوعی و رباتیک از دیگر سوابق علمی وی به شمار می رود.

سوابق پژوهشی

در حوزه پژوهشی مجری، همکار و ناظر سی و دو پروژه طراحی و پیاده‌سازی و تولید سیستمهای اقتدارآفرین در مرکز تحقیقات قدر و مرکز دانش و هوش شناختی و شرکت اندیشه و عمران محیط دانشگاه که در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه شده است.

همچنین ثبت اختراع در سه طرح نوآورانه بعنوان همکار از دیگر اقدامات پژوهشی وی به شمار می رود.

ارائه بیش ازدویست و بیست وپنج مقاله علمی و پژوهشی و نمایه شده در پایگاههای استنادی بین المللی (ISI) و جهان اسلام (ISC) و مجلات علمی ترویجی، کنفرانسهای ملی بین المللی خارجی و داخلی، در زمینه های فناوری و اطلاعات، شبکه های کامپیوتری و سیستم های تحمل پذیر خطا و هوش مصنوعی، محاسبات نرم، شبکه عصبی، کنترل کننده فازی و الگوریتم ژنتیک و همچنین تالیف و ترجمه پنج کتاب اصول و مبانی هوش مصنوعی، هوش محاسباتی، رمزنگاری و امنیت شبکه از دیگر سوابق پژوهشی سردار آهنگر به شمار می رود.

برخی سوابق اجرایی

وی که در دوره ای ریاست دانشگاه جامع امام حسین (ع) را بر عهده داشته است در سوابق اجرایی خود عضویت در هیات اندیشه ورز آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح؛ عضو در هیئت عالی اندیشه ورز سازمان بسیج مستضعفین؛ عضویت در هیئت امنای پژوهشگاه امام صادق (ع) و همچنین ریاست هیئت ممیزه دانشگاه و عضویت درکمیسیون تخصصی گروه فنی و مهندسی دانشگاه را برعهده داشته است.

همچنین می توان به مسئولیت پژوهشکده هوافضا؛ مسئولیت مرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر؛ مسئولیت کمیته سیستمهای برقی و اندازهگیری - مرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر و همچنین مسئولیت مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه به عنوان سوابق اجرایی وی اشاره کرد.

برخی سوابق آموزشی

سردار آهنگر از سوابق روشنی در حوزه آموزش و تربیت نیز برخوردار است.

تدریس در گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدریس در دوره های خاص آموزشی در مناطق ماموریتی نیروی قدس، کمک به مجمع مشورتی فرهنگی نیروهای مسلح و ارائه طرح مدل جنگ نرم هوشمند، پیچیده و ترکیبی و راهکارهای مقابله با آن و همچنین طراحی رشته دکترای هوش مصنوعی از دیگر سوابق آموزشی سردار آهنگر به شمار می رود.

نگاهی به افتخارات آموزشی و پژوهشی

برگزیده طراح برتر و پژوهشگر برتر و نمونه در جشنوارههای سلمان فارسی ستاد کل نیروهای مسلح در سه سال متوالی؛ استاد نمونه بسیجی در سال 91؛ مدیر عالی رتبه نمونه سال 1396، برگزیده طراح برتر جشنواره سلمان فارسی ستاد کل نیروهای مسلح 1388، برگزیده جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی در سال 87؛ دانشجوی نمونه کشوری سالهای 1384، 1387، عضو بنیاد ملی نخبگان در سال 85؛ برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 86 بخشی از افتخارات محمدرضا آهنگر به عنوان گزینه احتمالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام / ک