یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

یادمان حر مدافعان حرم در ویژه برنامه مهرآیین

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
یادمان حر مدافعان حرم در ویژه برنامه مهرآیین

آیین تکریم و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مجید قربانخانی و یادمان این شهید جوان که حر مدافعان حرم نام گرفته است از سوی فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویژه برنامه مهرآیین چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

در اجرای این ویژه برنامه با حضور مدیر و کارکنان فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 در منزل شهید مدافع حرم مجید قربانخانی در محله یافت آباد تهران، ضمن ادای احترام و نثار فاتحه به روح مطهر شهید، با اهدای گل و شیرینی، لوح تقدیر و هدایایی دیگر از خانواده مکرم آن شهید جوان خان‌طومان دلجویی و تجلیل خواهد شد.

بسیجی شهید مجید قربانخانی متولد 30 مرداد ماه 1369 در یافت آباد تهران است و در 30 فروردین 1394 در 25 سالگی به همراه همرزمانش شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند در خان طومان حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم مجید قربانخانی که در محله او را مجید بربری صدا می‌زدند ازجوانان لوطی مسلک یافت‌آباد بود که به واسطه شهادت در سوریه و تحولی که در او رخ داد حر مدافعان حرم نام گرفت. کتاب زندگی و شهادت او نیز به نام مجید بربری بارها تجدید چاپ شده است.

آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مجید قربانخانی، روز دوشنبه دوم آبان ساعت 11 صبح در منزل شهید واقع در یافت آباد برگزار می‌شود.

روایت عینی برادر شهید "امیراحمدی" از لحظه شهادت / 52 ساچمه به صورت سلمان شلیک شده بود وداع باشکوه شاهردودی‌ها با شهید مدافع امنیت / پیکر شهید عباسی در بسطام آرام گرفت