چهارشنبه 18 مهر 1403

یاشماق، جشنواره‌ای برای به‌روز رسانی لباس‌های بومی و محلی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یاشماق، جشنواره‌ای برای به‌روز رسانی لباس‌های بومی و محلی زنجان

زنجان - ایرنا - " یاشماق"، جشنواره‌ای با محوریت طراحی لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است که امسال به واسطه شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، قرار است به صورت مجازی برگزار شود.

دبیر جشنواره یاشماق روز شنبه پیرامون این جشنواره به خبرنگاران گفت: این جشنواره شامل چندین بخش است و آثار ارسال شده در هر بخش در 2 سطح " آماتور" برای افراد تازه‌کار و "حرفه‌ای" ویژه افراد حرفه‌ای، داوری می‌شود.

مریم علیگوزنجانی با بیان اینکه متقاضیان تا هشتم خردادماه امسال برای ارسال آثار به جشنواره یاشماق مهلت دارند، اظهار داشت: آثار ارسال شده 10 خرداد داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های جشنواره طراحی و اجرای لباس، با الهام‌گیری از لباس‌های بومی و محلی استان زنجان است، افزود: بخش دیگر طراحی شال، روسری، لچک و یاشماق است که شرکت کنندگان این بخش علاوه بر طراحی های تازه می‌توانند تزئین جدیدی نیز روی پوشش‌های سر با الهام‌گیری از پوشش ایرانی و لباس‌های بومی و محلی زنجان ایجاد کنند.

علیگوزنجانی گفت: در بخش تصویرگری جشنواره نیز شرکت‌کنندگان به طراحی لباس‌های بروز بومی و محلی استان و ایرانی می‌پردازند که با توجه به شرایط جامعه، طراحی ماسک نیز به این بخش افزوده شده است.

دبیر جشنواره یاشماق در استان زنجان اظهار داشت: این جشنواره یک بخش پژوهشی نیز دارد که در آن علاقه‌مندان می‌توانند آثار تحقیقی خود را در رابطه با لباس‌های بومی و محلی و به‌روزرسانی آن‌ها ارائه دهند.

علیگوزنجانی خاطرنشان کرد: امسال نمایشگاه آثار جشنواره به صورت مجازی در اینستاگرام برای علاقه مندان نمایش داده می شود.

دبیر جشنواره یاشماق در استان زنجان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تصاویر آثار خود را به شماره واتس آپ 09030648872 ارسال کنند.

*س_برچسب‌ها_س*