شنبه 29 اردیبهشت 1403

یوم‌الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینش

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
یوم‌الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینش

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت یوم‌الله سیزدهم آبان تأکید کرد: سه خیزش برخاسته از دانش و بینش در یوم‌الله سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است: «در حافظه تاریخی مردم بزرگ ایران، 13 آبان تجلی و تداعی روزی است که در آن نهال انقلاب اسلامی بالیدن گرفت و شکوفه‌های پرطراوت جمهوری اسلامی در بوستانی به وسعت و عظمت ایران رویید.

سخن از بزرگ روزی است که در آن نوجوانان و جوانان ایران همیشه سربلند، درسی به استعمارگران دوران آموختند که تا ابد در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند.

یوم‌الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینش و برآمده از همت و حمیت مردم دلیری است که در مسیر انقلاب اسلامی به ندای مقتدای خویش لبیک گفتند و در برابر جور جائران و ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358، همچون رستاخیزی سه گانه، نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است و هویت و ماهیت هر سه رویداد، در بردارنده آموزه‌ها و انگیزه‌های اسلامی - ایرانی بود و بنیانگذار جمهوری اسلامی به‌موجب ابعاد ملی و بین‌المللی این روز از آن به‌عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

این‌جانب به‌عنوان خادم مردم غیور ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت این رویداد ملی و نکوداشت یاد و خاطره آفرینندگان آن، امیدوارم عموم هموطنان عزیز، به‌ویژه جامعه فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و دانشجویان و دانشگاهیان گرامی تمام همت و حمیت خویش را در بزرگداشت نمادین این رخداد خطیر و پاسداشت نهادین اثرات ارزنده و ثمرات برازنده آن به کاربندند.»

انتهای پیام